Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

probleem bij warme motor

 
 
Pagina  Pagina 4 van 4:  « Vorige  1  2  3  4

Schrijver fransb
Gast 
#46 | Geplaatst: 4 sept. 2004 17:12 
Heb net andere bobines eringezet en 'n half uurtje gereden: werkt perfect, loopt als een zonnetje!!
Misschien te vroeg blij maar het ziet er naar uit dat ie goed is...
Bedankt allemaal voor de tips,

Frans

Schrijver Anoniem
Gast 
#47 | Geplaatst: 4 sept. 2004 17:47 
word tijd dat het een keer afgesloten word deze vraag wordt hoe langer hoe meer onduidelijker

Schrijver Hans

Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 4 sept. 2004 19:49 | Aangepast door: Hans 
Helemaal mee eens. Met name bij ontstekingsproblemen is het op afstand adviseren en de oorzaak aangeven heel erg moeilijk. De CX is nu eenmaal na 25 jaar erg gevoelig voor elektische storingen. Dergelijke problemen kunnen voortkomen uit het simpel corroderen van contacten in blokstekkers/contactslot/kill-schakelaat, slechte accu. bougiedoppen met een te hoge interne weerstand, versleten luchtafsluitmembranen in de carbs, of niet goed gesynchroniseerde carbs, lekke isolatoren, defecte bobines of CDI box, defecte vervroegingsspoelen tot uiteindelijk (en die komt onherroepelijk bij ELKE CX een keer aan de beurt) de stator(spoelen) aan toe.
Ik denk dat er inmiddels op dit forum over dit item al zoveel is geschreven dat alle mogelijke oorzaken en oplossingen al wel de revue zijn gepasseerd. Het lijkt mij dan ook zinvol dat iemand die met ontstekingsproblemen wordt geconfronteerd vooral eerst via de zoekfunctie van dit forum zelf het probleemn probeert te lokaliseren en op te lossen.

Want het is inmiddels alom bekend dat de CX zeer slecht kan tegen extra overgangsweerstanden, En dat heeft gewoon heel vaak te maken met slecht of geen onderhoud in combinatie met ouderdom van de onderdelen.

Wat mij betreft dus ' over en sluiten !'.
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Richard_S
Gast 
#49 | Geplaatst: 30 sept. 2004 20:45 
oke jongens mijn motor ik ook weer oke heb er al 400 km op gereden zonder problemen.
zat dus in de bougie kapjes
bedankt en tot schrijfs
Richard

Pagina  Pagina 4 van 4:  « Vorige  1  2  3  4 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 probleem bij warme motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven