Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Tandwielen Cardanaandrijving

 
Schrijver fiering
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 juli 2004 00:26 
Hallo,

Heeft iemand specifieke gegevens van de tandwielen van de cardanaandrijving??
Ik bedoel eigenlijk het aantal graden van de vertanding, en de toleranties.
Ik wil voor een kennis een nieuw tandwiel draaien, en frezen, maar dan heb ik wel de maten en toleranties nodig van de tandwielen.
Ik heb de gegevens al bij Honda opgevraagd, maar deze willen ze niet vrijgeven.
Als iemand deze gegevens heeft hoor ik dit graag.

Groetjes,

Ron

Schrijver wannes
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 juli 2004 09:28 
Hallo
Ik heb een paar gegevens daar kan je misschien iets mee doen
???? heb je een fax?
inscannen en doorsturen is een tegroot bestand
anders zet ik het op cd!

Schrijver fomoco38
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 juli 2004 18:56 
MMM, knappe man die zomaar een schuin tandwiel kan draaien en dan nog laten passen ook. Laat mij u wel vertellen dat geen enkel tandwiel van de eindoverbrenging hetzelfde is, ik bedoel maar, je kan ze niet mengen onder elkaar als je er een paar hebt van sloopfietsen of zo. Elk setje is speciaal op elkaar "ingslepen". Zou wel het eindresultaat eens willen zien dan.
Groetjes

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 juli 2004 22:14 
Daarvoor ben ik ook CNC-Draaier van beroep, en heb ook een opleiding tot tandwielfrezer gevolgd.
Ik weet dat je altijd een tandwiel als set moet maken.
En dat de passing geslepen moet worden, omdat je met een tolerantie van een paar honderdste zit.
Dit is voor mij niet zo moeilijk, simpel omdat het mijn beroep is, maar ik heb dan wel alle maten van de tandwielen nodig.
Als ik de vertanding en de graden weet is het simpel om de vertanding te frezen voor mij.
Ik doe dagelijks niets anders in de machinefabriek waar ik werk.
Alleen zo als gezegd moet ik wel de precieze maten hebben, en het liefst een originele tekening.
Dan heb ik binnen 2 uur een exacte nieuwe set tandwielen gemaakt.

Groetjes,

Ron

Schrijver dirkcx650wouter s
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 juli 2004 13:04 
Dag Ron

Wat knap van je dat je die dingen kan maken.. Ik zocht me bijna te pletter achter een slooponderdeel, een complete cardanklok. Misschien had ik jou aan het werk moeten zetten ... Maar ik ben dus weer mobiel, hopelijk houdt alles stand!

Benieuwd te horen of je de juiste gegevens te pakken krijgt. Wat sneu dat Honda ze niet wil (kan?) vrijgeven.

Dirk, Antwerpen

Schrijver Pluis
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 juli 2004 14:53 
Hee Ron, bedoel je de haakse overbrenging? Ik heb er nog wel één van een CX500C liggen. Past die op jouw 650?

Schrijver fiering
Gast 
#7 | Geplaatst: 26 juli 2004 17:56 
Hoi,

Ik ben eruit gekomen, een kennis heeft een kennis in Amerika, en deze heeft alle maten van het complete cardan.
Dus ik ga binnenkort de tandwielen maken, alleen even mijn baas lief aankijken, dan moet het geen probleem meer zijn.
Kan ik gelijk even diverse delen van het frame lassen, moest ook nog gebeuren.
Dan is de CX er dadelijk weer helemaal klaar voor.
Groetjes, en bedankt voor de aangeboden hulp.
Als het goed is moet ik er nu wel uitkomen.

Ron

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Tandwielen Cardanaandrijving

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven