Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kilometerteller meenemer

 
Schrijver ffroidbise
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 juli 2004 17:02 | Aangepast door: ffroidbise 
Hoe krijg ik in godsnaam dat (kruiskop)vijsje van de kilometerteller meenemer (waar de kabel in toekomt) los???
Aangezien het kruis in de vijs is dolgedraaid (voor de belgen lees : zotgedraaid) en daar deze blijkbaar stevig vastzit krijg ik deze niet meer los.
Heeft er iemand een oplossing? (zonder dat ik een nieuwe dien te kopen, zover was ik ook al, maar ik wil eerst het alternatief (moeilijk woord :) proberen)

ffroidbise (hij dien nog steeds dat vijsje aan het proberen uitdraaien is tot er niets meer overblijft van de vijs)

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 juli 2004 17:11 
1: In de bankschroef zetten, keihard slaan met een goeie kruiskopschroevendraaier zodat je er weer een groef inslaat;
2: Met een slagschroevendraaier;
3: Uitboren.

Bij 1 en 2 verdient het aanbeveling om hem (de bout) eerst een nachtje in de WD40 te laten staan.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juli 2004 17:46 
Ik heb hetzelfde probleem. Dat vijsje is een beruchte doldraaier. Ik heb inmiddels een nieuwe gekocht voor een echt Honda-prijsje )-: maar de oude moet er nog uit.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 juli 2004 18:41 
Vastzittende bouten bij voorkeur eerst warm stoken en dan met goed en passend gereedschap te lijf gaan.
Wat je eventueel ook nog kunt doen is met een Dremel een nieuwe gleuf in het boutje slijpen (zie je dan wel ook in de meenemer zelf, maar ja de bedoeling is toch dat schroefje los te krijgen) en dan warmgestookt met een goede schroevendraaier losdraaien.

Brute kracht lijkt me niet zinvol; straks heb je het los en is gelijk het onderdeel aan gort.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ffroidbise
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 juli 2004 19:23 
Bedankt, kga dat eens proberen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kilometerteller meenemer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven