Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

achterwiel draait megazwaar

 
Schrijver arco
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 juli 2004 23:47 
het achterwiel van mijn cx500e vindt ik zwaar draaien, ik heb 2 handen nodig om hem op de standaard rond te draaien.
er is vandaag een nieuwe achterband omgezet maar ik heb eerder het idee dat de remcupjes niet helemaal terug gaan.....
ik heb de remstang die tussen het pedaal en de remzuiger zit al wat losser gezet echer dit is het niet.
de motor heeft een aantal maanden onder een hoes buiten gestaan (van september 03 tot mei 04, zou het kunnen dat die cupjes wat gecorrodeerd zijn daardoor?
kan ik nog iets anders proberen met de as of zo?

Schrijver ffroidbise
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 juli 2004 23:56 
Opengooien en inspecteren, waarschijnlijk blijven de remschoenen hangen.

Schrijver arco
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 juli 2004 00:13 
een cx500e heeft geen remschoenen.....ik heb het over een enkele schijf achter en een dubbele voor.

Schrijver Pluis
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 juli 2004 09:22 
Even met je handen (of voorzichtig met bijv. de steel van een hamer) de remklauw over zijn glijlagers schuiven. Als de klauw geen millimeter verschuift, zitten je cupjes vast.

Als de klauw wel verschuift nog eens aan het wiel draaien. Zit 'ie nu wel los, dan de rem intrappen en kijken of hij nu weer vast zit. Zo ja: het is de remklauw. Revisiesetje bestellen en aan de slag.

Als het wiel met losse rem nog niet lekker draait, zou ik eerst eens kijken hoe je haakse overbrenging eruitziet. Je moet hem met twee vingers soepel (wat weerstand is okee) kunnen ronddraaien. Mocht die kapot zijn (splinters in de olie) dan heb ik er één die je voor weinig van me kunt kopen.

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 juli 2004 12:14 
opgebokt in vrijstand moet hetachterwiel langsaam mee gaan draaien als de motor loopt gr slooper

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 juli 2004 12:19 
opgebokt moet het wiel langsaam mee gaan draaien als de motor loopt doet hij dat niet is het niet in orde
groete slooper van cxen

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 juli 2004 18:36 
Ze hebben de ringen vergeten, het wiel zit te dicht op het Frame, draai de grote moer maar eens los, dan gaat het wiel makaelijke draaien

Groeten Hengelo

Schrijver arco
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 juli 2004 22:46 
ik ben eruit, het waren de remcupjes.
ik heb de klauw eraf gehaald en de cupjes schoongemaakt, tevens remolie ververst (leek wel stroop!) nu is alles okee. bedankt voor jullie advies.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterwiel draait megazwaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven