Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX 500 uit 1978 houdt in vanaf circa 4000 toeren.

 
Schrijver luap40
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 juli 2004 19:46 
Mijn mooie Honda CX 500 van augustus 1978 houdt in vanaf circa 4000 toeren. Het lijkt erop dat hij het minder slecht doet als de motor koud is. Het is een vervelend probleem, want 2 motorzaken hebben er al naar gekeken, maar konden het niet oplossen. De tank en de carb's zijn al helemaal schoon gemaakt. Helaas ben ik zelf niet zo technisch, maar kan iemand mij een suggestie geven wat ik er aan zou kunnen doen. De motor maakt verder een heel betrouwbare indruk. Je kunt er probleemloos mee toeren. Het is alleen vervelend dat bij het snel inhalen van een auto de motor inhoudt. Als je dan het gas weer loslaat en langzaam aantrekt pakt hij wel weer op. Wie kan mij helpen??

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 juli 2004 20:14 
Het is een veelvoorkomend probleem.
de bedrading kan het voor een gedeelte gehad hebben. de bobines(2 zwarte dingen onder de tank kunnen een te Zwakke vonk doorgeven. ben zelf de vervroegingsspoel aan het vervangen. en verder heeft iedereen het hier over de stator. die laatste 2 zitten in het motorblok dus die zal los gemaakt moeten worden. als de onderste link werkt vind je in ieder geval wat meer info over die stator.
http://www.hondacx.500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&f orum=6&topic=357

veel succes cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 aug. 2004 22:51 
Begin eens met het goed schoonmaken van de stekkers onder de buddy, en het nalopen van je bougiekabels. Maarwaarschijnlijk zijn het de twee bobines onder de tank. Voor meer informatie kijk eens op deze site.
Succes,
Ray ( die dat probleem ook gehad heeft...)

Schrijver Ray
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 aug. 2004 22:52 
dat was ik dus...stommme inlogscript...de ene keer ben je automatiek ingelogd, de andere keer wor je gewoon vergeten.....

Schrijver Marcel Engels
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 aug. 2004 21:15 
[i][/i]
Dit is inderdaad een bekend fenomeen, je hoeft echter niet direct nieuwe bobines te kopen. Je kunt de bougiekabel ook iets inkorten (aan de bougie kant wel te verstaan) probleem was bij mij in iedergeval op die manier verholpen.
Succes
Marcel

Schrijver fransb
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 sept. 2004 21:03 
zie "probleem met warme motor" d.d. 4 september. Mijn motor loopt weer prima nadat ik de bobines heb vervangen maar zoals je leest kan er veel meer aan de hand zijn. Succes en laat 't even weten,
Frans

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX 500 uit 1978 houdt in vanaf circa 4000 toeren.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven