Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Revisie van mijn CX

 
Schrijver Marcel Engels
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 aug. 2004 19:24 
Ik heb sinds 20 jaar mijn CX uit juni 1979. Nu, na zo'n 100.000 km is vermoedelijk de koppakking gesneuveld. Daar het blok dan toch uit elkaar moet lijkt het me zinvol om hem gelijkertijd te reviseren.
Heeft iemand enig idee hoeveel kosten hiermee gepaard gaan.
Marcel

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 aug. 2004 19:45 
Hoi Marcel,

uiteraard hangt het er van af wat je bij demontage tegenkomt. Het hohnen van de cylinders met alleen nieuwe zuigerveren is uiteraard goedkoper dan het boren waarbij ook nieuwe zuigers moeten worden gemonteerd. Zijn voor de kruktappen nog overmaat lagerschalen beschikbaar, is de nokkenas nog in goede staat en natuurlijk een koprevisie moet je gewoon altijd laten uitvoeren. Ook altijd de koppelingsplaten vervangen samen met de veren. Ook gelijk het uiterlijk laten glasparelen en natuurlijk een nieuwe stator.

Ja en kunnen de kosten behoooooorlijk oplopen.
Als je verder geen klachten hebt, alleen de koppaking vernieuwen (fluitje van een cent binnen het uur) en gewoon doorrijden. Overlijdt het blok op enig moment kun je altijd nog totaalrevisie of een ruilblok overwegen.

Je kunt ook gewoon een prijsopgaaf vragen (LOL !) en wel gaan zitten voor je de enveloppe opent.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 aug. 2004 20:06 
Als je geen vervelende ratel en tikken in je blok hebt en er geen koper in je olie zit dan zou ik er nog niet aan beginnen. Gewoon de koppakking vernieuwen en doorrijden.
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 aug. 2004 20:15 | Aangepast door: Jan 
Marcel,

Informeer eens bij Menkel Motoren in Bergen op Zoom: 0164-247164. Die kunnen je een goede indicatie geven van de kosten, en ze hebben meestal voldoende gebruikte onderdelen in huis om de kosten in geval van een vervanging te drukken. Maar misschien wil je het zelf wel gaan doen. Er zijn CX-enthousiastelingen onder ons die vinden dat je dat zeker moet doen. Verder ben ik het met Dikkezeug eens.

Jan

Schrijver Zorro
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 aug. 2004 21:59 
Hoi Marcel

Ik heb zelf ooit eens die van mij gereviseerd bij 250.000 KM.
Was toen ook niet echt noodzakelijk maar ik was niewsgierig naar de slijtage.
Bleek erg mee te vallen.
Dus ik zou als ik jou was alleen de pakking doen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 aug. 2004 08:39 
In de omgeving een CX rijder laat deze eens kijken naar jou probleem en beslis dan wat je wil doen ,ik doe ook alles zelf maar dat was mijn beroep,daarom kan ik het wel eens makkelijk zegen dat doe ik wel even,dus doe wat je wilt doen en je leerd er nog wat van,verders je kan een hele boel vragen aan de mede CX rijders
en antwoord krijg je altijd.
groeten ouwe-jan
p/swees wel zuinig op deze motor wordt een ytem.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Revisie van mijn CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven