Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

inhouden bij 6000 toeren

 
Schrijver advanbuel
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2004 23:01 
Vandaag heb ik me aangemeld bij deze site. Dit is naar aanleiding van een zeer prettig telefoongesprek met Terrie De Beule, die wat onderdeloen op 2dehands.be had staan een paar weken geleden.

Ik rij al jarenlang CX, en mijn vrouw Henny ook. Mijn custom die er al meer dan 70.000 mmijl op heeft zitten, vertoont al een tijd kuren: bij 6000 toeren houdt hij in en wil niet meer. Heel vervelend vind ik dat.

Op "jullie" - nu "onze""- site gekeken bij TECHNIEK en een groot aantal tips gevonden. "De makkelijkste dingen kan ik direct uitproberen", dacht ik, zoals:luchtfilter vervangen, brandstoftoevoer controleren, bobines vervamngen, de weerstand van de bougiedoppen meten en de bougie-gap kleiner maken.

Een bougiedop zat net onder 5000 ohm en eentje net erboven. Ik heb de bougiedoppen links/rechts omgewisseld en de electrodeafstand van beide bougies teruggebracht van 0,7 naar 0,6 mm en HIJ DDOET HET! Fantastisch, de motor trekt gewoon weer door de 6000 toeren heen. Heerlijk is dat. Ik weet niet hoe lang deze oplossing zal blijven werken, want de echte reden voor het probleem ligt waarschijnlijk in de energievoorziening van de vonken (lees:ontstekingsspoelen).

Hoe dan ook, ik ben voorlopig zeer tevreden met deze eenvoudige oplossing. Dankjewel Honda cx club.

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 aug. 2004 23:25 
Blij dat ik nog eens van je hoor Ad.
Veel succes met je CX en misschien eens tot ziens op een samenkomst.

Groeten uit BE
Terry

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 aug. 2004 23:26 
Welkom bij de club!

Prima dat je eerst de zoekfunctie van het prikbord hebt gebruikt, want jouw verhaal komt vaker voor. Ik ben net zoals jij benieuwd hoelang het duurt voordat de stator eruit moet. Hopelijk kun je nog een tijdje doorrijden.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 inhouden bij 6000 toeren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven