Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

silverwing gl650 blues

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver markd
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 aug. 2004 15:47 
Begin van het seizoen ging er iets mis met de distributie ketting van mijn gl650 en heb mijn fiets ter reparatie aangeboden bij een lokale motorfietsen zaak, die stelde dat dit middels een revisie allemaal prima in orde zou komen.

Ze hebben 'm nu pas voorzien van de benodigde vervangings onderdelen alleen krijgen mijn fiets niet aan de praat, hij start dus niet. Enig idee wat ze verkeerd gedaan zouden kunnen hebben of nog missen?

Groeten
Mark

Schrijver mkersten
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 aug. 2004 16:34 
Ik zou eens kijken of de kleppen wel op het juiste ogenblik openen (dat hebben ze natuurlijk al gedaan dus dat zal goed zijn) maar ik zou zeker ook checken of hij op het goede moment vonkt.voor deze revisie hebben ze ook het hele ontstekings gedeelte eraf gehad dus misschien is daar bij de montage wat misgegaan.
Komt er wel benzine door (stilstaan, rotzooi, benzinefilter), wordt de bougie nat? Wat ook nog wel eens wil helpen, je hebt tenslotte vacuum benzine toevoer, is wat benzine door het bougiegat gooien. Dan loopt ie even, als het goed is, en dan zuigt ie vanzelf de benzine verder wel aan.

Keep us informed.

Schrijver markd
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 aug. 2004 16:54 
Ze claimen dat dat dus allemaal goed staat maare ik heb >zolangzamerhand< weinig vertrouwen meer in hun technische vaardigheden

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 aug. 2004 17:04 
Met een beetje pech hebben ze de ketting fout gemonteerd en staat daardoor de kleptiming verkeerd.

Schrijver markd
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 aug. 2004 17:06 
Dan moet ie weer uit elkaar!

Schrijver beussie
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 aug. 2004 17:12 
wat ontsteking aangaat kan er niets fout zijn want dat kan maar op 1 manier maar wat ik in het verleden al een keer meegemaakt heb is dat ze de onderlegring van de bevestiging van de ontstekingsnok niet gemonteerd hebben en dan schuift de nok naar voren en draait niet meer mee met de krukas plus wat iemand anders al gopperd heeft totaal verkeerde klaptiming dat zijn de enigste twee dingen die verkeerd gemonteerd kunnen worden.succes met je GL650 (ik heb er ook een) en laat even weten wat er fout was groeten Beussie

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 aug. 2004 17:27 | Aangepast door: Floris 
Met een beetje pech hebben ze de ketting fout gemonteerd en staat daardoor de kleptiming verkeerd.

(Ik was niet ingelogd) Als ik 't goed begrepen heb staat je motor nog in de werkplaats. Mijn advies: haal 'm daar niet weg voordat hij weer loopt. Misschien is het beter dat je je niet met de technische oorzaak bemoeit. Ik zou gewoon eisen dat ze binnen 2 weken een goed lopende motor afleveren. En hoe ze dat doen dat zoeken ze maar uit. Het is hun probleem en zij moeten het oplossen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver markd
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 aug. 2004 17:37 
HA, ik ben het geheel met je eens! Alleen weten zij het nu even niet meer en wat voor sanctie mogelijkheden ik heb is me niet helemaal duidelijk. Ik kan ze helpen eventueel door zelf dan maar voor op informatie uit te gaan

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 aug. 2004 18:54 
Heel waarschijnlijk staat de distibutieketting toch een of meerdere tandjes verkeerd.
Maar wat betekent 'ze krijgen hem niet meer aan de praat'??
Is er wel vonk op de bougies, gaan de kleppen wel open en (vooral ook) weer dicht, krijt de motor wel brandstof ????
Maar eigenlijk kan er bij een dergelijke reparatie (als je tenminste de CX kent) niet zo gek veel fout gaan. Kan het ook niet zijn dat men vergeten is een draadje aan ter sluiten of dat de kill schakelaar sluiting heeft (want dan loopt de motor inderdaad niet). Dat laatse kun je testan door de de draad daarvan onder de buddy los te koppelen.

Zou best even smaen met die motorzaak naar de oorzaak willen zoekn.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver frans
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 aug. 2004 19:32 
Mark,

Dat is een aanbod dat je niet kan laten lopen: als er iemand wel verstand van CX-en heeft is het Hans!

Ik ben zeer benieuwd naar de afloop.

Schrijver markd
Gast 
#11 | Geplaatst: 26 aug. 2004 19:37 
Zou wel een mooie zijn: kill switch op break! Ik ga morgenochtend daar maar weer eens langs en dan neem ik al jullie bevindingen met de reperateur eens grondig door.

Maare zou je echt met 'm willen overleggen? Stuur me dan even een mailtje naar mark@hondacx500.com voor de details over motorzaak enzomeer

Schrijver Pluis
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 aug. 2004 15:13 
Sjongejonge, een motorzaak die je fiets niet aan de praat krijgt en bij *JOU* komt vragen hoe ze verder moeten.

Ongelofelijk.

Schrijver markd
Gast 
#13 | Geplaatst: 27 aug. 2004 15:20 
Tja, het is zoals het is! Maare ik zit hier uit eigen initiatief hoor, ze zitten eventjes in een technische impasse en handig met het internet zijn die jongens niet zo. Klaarblijkelijk hebben ze nog nooit een gl650 zoals ik heb onderhanden gehad. De monteur was erg blij met de informatie die ik hier al verzameld heb.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 27 aug. 2004 18:53 | Aangepast door: Floris 
Laat ze deze links maar 'ns lezen. Misschien worden ze er nog blijer van :-)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver markd
Gast 
#15 | Geplaatst: 27 aug. 2004 21:13 
Het grote toeval wil dat ik ze vandaag precies die printjes bezorgd heb plaatjes +tekst

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 silverwing gl650 blues

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven