Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

silverwing gl650 blues

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 28 aug. 2004 22:15 
Mind you: dit klinkt verrrekte gelijk als mijn probleem. Enne, ik heb het opgelost!
Ik heb een 650E dus met transistor ontsteking waar ik zelf de distributie en de waterseal van gedaan heb. Blok weer gemonteerd en alleen plof plof en zo. Maar lopen ho maar.
Vandaag heb ik de onstekingdeskel losgehad zonder het blok weer uit het frame te halen (jawel, bij een 650E kan dat!; zie apart onderwerp techniek)
Het probeel was dat ik de ontstekingsnok 180° gedraad op het vervroegerstel had zitten. Daar kom je alleen maar achter door met het werkplaatsboekje in de hand de stand van de nok te vergelijken met de merktekens op het vliegwiel. Goed, oorzaak was achterhaald dus. Nu de nok weer in de juiste stand. En dát kan alleen als je de ontstekingsgrondplaat helemaal loshaalt en het vervroegermechanisme in zijn geheel van de krukas afhaalt. Nok eraf, 180° om en weer monteren. Wel moet je nu de ontsteking opnieuw afstellen.

Dus ik zou toch maar eens de ontsteking erop nalopen!

Succes, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver markd
Gast 
#17 | Geplaatst: 29 aug. 2004 00:41 | Aangepast door: markd 
Hoi Kaspar,

Ik heb dus zo'n gl650 silverwing interstate geval.

Begrijp ik het nu correct uit jouw verhaal dat 't blok van mijn fiets technisch hetzelfde is?

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 29 aug. 2004 12:26 
Volgens de werkplaatshandeleiding van uitgeverij Peeters in Deventer heeft jouw GL 650 ook transistorontsteking net als mijn cx 650E. Naar alle waarschijnlijkheid is het ontstekingsgedeelte dat in de achterkant van het blok zit óók hetzelfde. Vermoedelijk mechanisch verder ook (het blok) maar daar durf ik niet al te verstrekkende beweringen over te doen.

Als jouw GL niet meer start en alle andere oorzaken zijn uitgesloten, dan zou het weliicht de moeite kunnen lonen om de ontsteking te controleren door er een stroboscoop op te zetten:
komt het ontstekingsmoment bij laag toerental overeen met de merktekens op het vliegwiel? (ik weet niet of dat kan met een motor die niet uit zichzelf loopt maar met externe starthulp, maar ik denk van wel.)
Wie weet zit de vervroegernok cq pulsgevernok bij jouw GL ook wel 180° verdraaid... Dat leverde bij mij alleen maar uitlaatknallen op en géén draaiende motor.

Bij mijn cb 550 f had ik deze fout ook al eens gemaakt, alleen waren de gevolgen minder dramatisch: 1. hij liep wél maar erg beroerd: reden wellicht dat een cb550 een viercilinder is? 2. bij dié motor kan je véél makkelijker bij de ontsteking!

Ik hoop dat de verstandhouding met je garage nog een beetje o.k. is.

Succes, K.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver markd
Gast 
#19 | Geplaatst: 29 aug. 2004 13:26 | Aangepast door: markd 
Tja de fout zou heel goed in de ontsteking kunnen zitten, uit de verhalen die ik nu hoor hier worden daar de vergissingen gemaakt.

Ik heb ze destijds mijn werkplaats handboek meegegeven en daarin staat dus wel vrij duidelijk aangegeven hoe dat met de distributieketting moet, kan haast niet verkeerd gaan als je je aan de instructies houdt... Tis zoals het het is met dit motorbedrijf nu kwaad worden en de verstandhouding verknoeien nu ie nog gefikst moet worden lijkt me niet verstandig

Schrijver markd
Gast 
#20 | Geplaatst: 3 sept. 2004 19:44 
Afgelopen week ben ik met al jullie bevindingen gaan overleggen met de monteur. Hij claimt dat ie alles conform de aanwijzingen van 't werkplaatshandboek gedaan heeft maar nog steeds geen aktie... Wanneer ik mijn fiets daar nu vandaan wil halen, wat zijn mijn verplichtingen tov van dit motorbedrijf? Dat ik voor de onderdelen moet betalen lijkt me normaal maare zou ik formeel ook voor de uren moet betalen die zij al aan mijn silverwing besteed hebben?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 3 sept. 2004 19:53 
Ja nu wordt het vervelend. Ze claimen dat ze een reparatie uitgevoerd hebben maar de motor wil niet starten.

Zoals ik al schreef: laat je motor daar staan en betaal geen cent voordat je tevreden bent. Het wordt tijd om een brief te schrijven en ze schriftelijk aan te manen om de afspraken na te komen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Ik denk dat je wel juridisch advies kunt gebruiken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver markd
Gast 
#22 | Geplaatst: 11 sept. 2004 16:23 
Even een kleine technische update, ze claimen er met een stroboscoop naar gekeken te hebben en denken dat iig de ontsteking goed staat, volgende week weer zouden ze er weer naar gaan kijken. Gesteld dat dit echt weer is blijft er niet veel over dan dat de stand van de distributie niet OK is. Wat denken jullie?

Groetjes
Mark

Schrijver Hans

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 11 sept. 2004 19:04 | Aangepast door: Hans 
Het mooie van het stroboscopen van het ontstekingstijdstip bij een CX is dat de dynamorotor zo lekker veel olie(nevel) door het kijkgat strooit.
Dat is voor mij reden geweest nog nooit goed met de stroboscoop het ontstekingstijdstip te controleren. Overigens zie je dan ook door die oliespetters bijna niets van de merktekens.
Dus ik vraag mij af of en indien zo ja wat ze dan gecontroleerd hebben ? Met name omdat een stroboscooplamp nu eenmaal pas werkt als de motor loopt.

Ik blijf er bij, als een CX (net als elke andere motor) benzine krijgt, een bougievonk produceert en de ontsteking en kleppen ook maar een klein beetje op tijd staan er zondermeer leven (dat kan een een blub of zelfs een knal zijn, een proesten of zeer gebrekkig lopen) in de motor moet zijn !! Zo niet dan hapert er in een van die vier (of alle vier) iets.

Dus laat je niets wijsmaken en eis dat de reparatie alsnog wordt voltooid en dat ze er bijv. iemand bijhalen (uiteraard op hun kosten) die er wel een beetje verstand van heeft.

Succes,
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 11 sept. 2004 19:15 
Dus ik vraag mij af of en indien zo ja wat ze dan gecontroleerd hebben ? Met name omdat een stroboscooplamp nu eenmaal pas werkt als de motor loopt.

Deze opmerking van Hans bewijst opnieuw wat voor knoeiers daar aan het werk zijn (geweest).

Mark: ik herhaal mijn advies. Schrijf ze een aangetekende brief waarin je eist dat de problemen binnen 2 weken worden opgelost. En als je een rechtsbijstandverzekering hebt ... enfin ik heb het hierboven al 'ns opgeschreven.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rupert
Gast 
#25 | Geplaatst: 11 sept. 2004 21:14 
Ik heb ooit geprobeerd met een stroboscooplamp de ontsteking na te kijken toen ik mijn eerste replica CDI box maakte. Geen beginnen aan, enkel oliespetters in mijn gezicht !
Trek het gerust in twijfel ! !

Schrijver Hans

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 12 sept. 2004 12:14 
Mark,

Wat Floris aangeeft omtrent een rechtsbijstandverzekering is een heeeeel terechte opmerking.
De samenleving verhard behoorlijk op dit moment (en niet als laatste door toedoen van 'ons' kabinet).
Gelijk hebben is iets heel anders dan gelijk krijgen; de kosten voor het halen van recht lopen vaak heel fors op.
Afgelopen juli heb ik zelf (en dat terwijl recht mijn vakgebied is) toch maar een (gezins)rechtsbijstandverzekering afgesloten; voor die euro 9,-- per maand hoefde ik het niet te laten. En jouw soort problemen zijn daarin gewoon gedekt.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Anoniem
Gast 
#27 | Geplaatst: 13 sept. 2004 10:22 
Mag ik vragen welke garage dit is?

Ik wil ten koste van alles voorkomen dat ik hier ooit voor de deur kom te staan, als is het ook maar voor een druppel olie.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 silverwing gl650 blues

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven