Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

krans in achterwiel/diff.

 
Schrijver tmoons
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 aug. 2004 14:59 
hallo,
ik heb het vermoede dat mijn achterwiel krans (ik weer niet hoe dat heet) en de aandrijving hiervaan door het differentieel (bij gebrek aan betere benaming) nog al veel speling hebben.
hoe kan ik dat controleren, en wat kant ik er aan doen?


theo moons

Schrijver fiering
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 aug. 2004 22:09 | Aangepast door: fiering 
Hoi Theo,

Als het goed is zit er geen ruimte, cq speling op je aandrijving.
De drive shaft heeft een kruiskoppeling, dit is om je achterwiel te kunnen laten veren, en hier zit als het goed is ook geen ruimte op.
Als ik het goed begrijp heb je ruimte op je tandwielen zitten, dit zou kunnen, maar dan moet je toch echt de cardan vervangen, tenminste in ieder geval de tandwielen, want hier hoort geen ruimte op te zitten.
Hoe je dit kan controleren, zit er geen metaalsplinters in de olie van de cardan??
Ik zou eerst eens je olie nakijken, en als die schoon is, dan zouden de tandwielen goed moeten zijn.
Wat gebeurt er als je de motor in de versnelling zet, en je aan het achterwiel voor en achteruit draait, heb je dan veel speling?? een beetje is normaal, maar als je je wiel een centimeter kan verdraaien is er iets niet goed.
Maar ik zou toch eerst mijn cardanolie nakijken, is deze ooit weleens ververst?? een hoop mensen vergeten deze olie te verversen, en dit moet toch echt regelmatig gebeuren.
In het onderhoudsschema van Honda, kan je nalezen wanneer dit moet gebeuren, en welke viscositeit olie je moet gebruiken.
Ik hoor graag van je of je het kan vinden, anders hoor ik het wel als je er niet uitkomt.
Dan probeer ik met je mee te denken, en kan ik misschien een oplossing voor je vinden.

Groetjes,

Ron

Schrijver tmoons
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 aug. 2004 22:24 
hoi ron en andere,

bedankt voor de reactie, ik doelde eigenlijk meer op de overbrenging tussen het wiel en het diff, daar zit een krans achtig ding in. hoe zit het met speling daarop?

ik zal ook binnenkort eens proberen de olie te controleren.

theo

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 krans in achterwiel/diff.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven