Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Barstje in carter

 
Schrijver Alain
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 aug. 2004 21:39 
Beste CX-rijders

Mijn CX500E van 1983 heeft dicht bij zijn olie-aftapplug een klein barstje waaruit dagelijks een paar druppels olie lekken. De vorige eigenaar heeft dit trachten dicht te lassen, maar tevergeefs. Ik weet dat voor de ideale oplossing eigenlijk de motor open zou moeten en dan het barstje lassen en dan alles terug dicht doen. Maar gezien ik zeker hiervoor de kennis niet heb, mijn vraag: heeft iemand een andere mogelijke oplossing ? Met vriendelijke groeten. Alain.

Schrijver Rob Draaisma
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 aug. 2004 22:03 
Ik heb zo'n probleem ooit eens gehad met een fiat panda(hahahaha) olie aftappen goed ontvetten en met een tweekomponenten aluminium pasta proberen dicht te smeren hier voor heb ik toen het scheurtje iets in geslepen met een dremel heeft niet meer gelekt zo lang de auto in het bezit is geweest van mijn zuster .
het is het proberen waard mooi is het niet.

Schrijver fiering
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 aug. 2004 22:15 
Hoi Alain,

Er bestaat een Epoxy-Lijm van Loctite, hiermee kan je Aluminium repareren.
Het word voor veel toepassingen gebruikt in de voertuig industrie.
Je kan er onder andere carters mee repareren.
Je krijgt een 2 componenten tube, waaruit je een beetje op een spateltje doet, als je dit dan mengt, dan moet je het binnen een bepaalde tijd verwerken.
Ik had op mijn vorige motor een stukje cilinder wat afgebroken was, en dit met Loctite Epoxy weer aanelkaar geplakt.
Het afgebroken stukje zat bij de uitlaat poort, en dit stukje zit tot op heden nog steeds muurvast, en dit is nu zo`n beetje 6 maanden geleden gerepareerd.
Je kan zelfs nadat het hard geworden is, erin boren, tappen.
Je moet het wel gelijk glad strijken, want als het eenmaal hard geworden is, kan je het alleen nog maar met een vijl glad maken.
Ik hoop dat je hieriets aan hebt.
O ja de officiele benaming is, Loctite Auto Epoxy Aluminium.

Groetjes,

Ron

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 aug. 2004 22:31 | Aangepast door: Moderator 
Hallo ik heb nog een carterdeksel

misschien is dat een oplossing

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 aug. 2004 22:37 | Aangepast door: Arno Luierweert 
jan hallo

Schrijver Jan
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 aug. 2004 23:27 
Hallo Arno,

Een ingreepje. Voor wie de vorige berichten niet gelezen heeft, onbegrijpelijk.

Groet,
Jan

Schrijver Alain
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 aug. 2004 21:31 
Rob en Ron, zeker al bedankt voor jullie heel bruikbare tips !! Met vriendelijke groeten, Alain.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Barstje in carter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven