Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

XC en GL Betrouwbaar?

 
Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 sept. 2004 11:12 | Aangepast door: Moderator 
M'n GL 650 heb ik nu 3 jaar en 30.000 km. In die tijd is kapotgegaan: pompseal, dynamo, spanner, distr. ketting, oliedichting waterpomp, balhoofdlager, contactslot, knipperlichtschakelaar, startkoppeling twee keer, en nu is m'n cardan ws. kapot. Heb ik hiermee een triest rekord of is dit herkenbaar? Ik ben benieuwd.
Martin (tinusaanhetij)

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 1 sept. 2004 11:18 
nee hoor dat is zowat het gemiddelde van wat er migaat bij een cx650 dat is een op gefokte 500 en alles wat je op fokt moet eens een keer kapot groetjes de slooper van cxen die ze wel aan kan

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 sept. 2004 12:23 
Martin, wat sloper daar zegt, daar zit in principe wel wat in, maar geldt niet zo voor Honda. CRX-en gaan, als de jonge berijders ze niet om een boom vouwen, ook zelden stuk, bijvoorbeeld. Ik denk dat je heel erg veel pech hebt, want ik ga ervanuit dat je niet rijdt als een beest....Marja, als ik het lijstje bekijk, zijn het wel van die dingen die bij een ouwe motor gewoon eens een keer stuk kunnen gaan, naast de gebruikelijke dingen als spanner en distr. ketting.
Groeten
Ray ( die denkt dat het het ook zo kan bekijken dat je een langzame revisie aan het doen bent. Blijven rijden op dat ding dus..)

Schrijver markd
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 sept. 2004 14:51 
Hoi Martin,

Hoeveel stond er al op de teller toen jij de gl650 kreeg?

Groeten
Mark

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 sept. 2004 20:25 
Hoi Martin,

dat zijn wel heel erg veel reparaties in 3 jaar. Maar ook ik ben nieuwsgierig naar het aantal km van jouw CX.
Kijk als je bijv. de dynamo moet vervangen dan neem je vaak gelijk de distributieketting+spanners en de pompseal en alle O- en keerringen incl pakkingen gelijk mee. Het blok ligt immers toch open,
Ja en als de CX heel veel buiten (in de regen) geparkeerd staat dan zullen de schakelaars en lagers best snel corroderen en vervangen moeten owrden.

Dat de cardan kapot loopt is best wel uitzonderelijk. Wat is er aan kapot? De meenenemr in het achterwiel, want dat komt wel eens voor of de cardanklok (dat komt bijna nooit voor) of zit het defect ergens anders ?

Groet
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mkersten
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 sept. 2004 09:39 
Hey Martin,

Ik heb zelf sinds een jaar, 10000 km (nu 80 op de klok) een GL650 die 5 jaar stil had gestaan. Buiten het gebruikelijke onderhoud en een lekke voorvorkkering toen ik 'm kocht heb ik een O-ringetje van vijftig cent vervangen en m'n contacslot viel uit elkaar(opgelost met drie slankklemmen)Verder ben ik er nog met geen sleutel aangeweest(ook niet met een poetsdoek trouwens, Niet poetsen maar rijden is mijn devies)). Dat is ook m'n ervaring met 3 voorgaande CX-en. Ik heb m'n Gl voor iedere dag gebruik, mede daarom kies ik zo'n fiets. In mijn optiek heb je gewoon heel veel pech gehad, ik had allang een andere gekocht als ie me zo vaak liet staan.

Marcel Kersten

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 sept. 2004 13:23 
Hoi allemaal,
Ik heb de GL met 14000 mls gekocht. Omdat ik van tevoren niet wist wat de zwakke plekken zijn, heb ik de reparaties allemaal achter elkaar gedaan. Ik kan het blok nu wel blind demonteren. Als het inderdaad een langzame revisie is, hoop ik dat die bijna klaar is. Meer ervaringen en meningen welkom.
Martin/tinus

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 sept. 2004 13:25 
By the way, ik weet niet wat de kardan precies scheelt; hij heeft veel te veel speling, en dat hoor je kanallen bij schakelen en gas geven en minderen, martin

Schrijver Pluis
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 sept. 2004 14:04 
Nou Tinus, ik kan me niet voorstellen dat bij een motor met 17.000 echte miles dat allemaal al kapot kan gaan. Ik denk eerder dat hij een keer klokkie rond is geweest.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 sept. 2004 14:30 
Wat een pechverhalen! Wat me vooral verbaast is 'startkrans twee keer'.

Mijn ervaringen: kort na aanschaf een defecte stator. Deze gereviseerd en tegelijkertijd de waterpomp seal en kettingspanner preventief vervangen. Daarnaast een kapot startrelais, een verstopte oliepomp en probleempjes met vervuilde carbs. Ook veel slechte of versleten onderdelen vervangen: zadel, kabels, banden, voorspatbord, etc.

Ik denk dat je twee dingen kunt doen: doorgaan met deze langdurige revisie (lijkt me erg kwellend) of een betere 650 kopen en je huidige fiets houden voor reserve delen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#11 | Geplaatst: 5 sept. 2004 01:10 
Klokkie rond geweest (zou dus 160.000 km zijn!) heb ik ook al eens gedacht, maar gezien de gave staat van de cilinders denk ik van niet. Bedankt voor de reacties, en ach, als het rijdt, dan rijdt het ook erg fijn.
Groeten,

martin (tinusaanhetij)

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 sept. 2004 15:08 
Onlangs een cx650E gekocht, waarvan de tandkrans tussen cardan en wiel roodverroest was. Als dit het geval is, is het niet zo vreemd als de boel stuk loopt! Wel smeren met Molycotevet (hoge temperaturen).
Ook is bij mijn CX het achterventiel bij 150km/hr afgescheurd: oorzaak uitgedroogd. Voor was ook al half ingescheurd. Puntje van aandacht dus...Heb nu weer nieuwe Bridgestone's.
Groeten, Roelof
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 XC en GL Betrouwbaar?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven