Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

voorvork oliekeering

 
Schrijver mil
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 sept. 2004 22:39 
hoi heb sinds 3-9-2004 een cx 650e mijn droom moto de voorvork oliekeeringen moeten wel vervangen worden wat mag me dit max gaan kosten dat ik een beetje een idee heb voor ik naar de handelaar ga mvg

Schrijver fiering
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 sept. 2004 23:34 | Aangepast door: fiering 
Hoi,

Kan je beter zelf doen, is een klusje van niks, maar scheelt je wel een hoop geld.
De meeste motorhandelaren vragen voor het vervangen van beide keerringen snel ongeveer 150,00 Euro.
Als je het zelf doet, kan je bij roukema keerringen bestellen, en olie.
De keerringen kosten 10,25 Euro, en een fles voorvorkolie van 500 Ml kost 3,85 Euro.
Heb je alleen nog een busje Loctite schroefdraad lijm nodig.
Dit heb je nodig voor de inbusbouten, die in de onderkant van je voorpoten geschroefd zitten, deze zijn namelijk geborgd met schroefdraad lijm.
Het is echt een klusje van niks, en als je het zelf doet, bespaar je je een hoop Euro`s.
Kijk anders eens op de website van Roukema. (www.motorfiets.com)

Groetjes en succes,

Ron

Schrijver Pluis
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 sept. 2004 09:04 
Oi... Loctite? Schroefdraadlijm?

Ik heb niets van dat al gebruikt. Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan, of ben ik weer eens de enige.

Pluis (they don't call me stupid for nothing, you know)

Schrijver fiering
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 sept. 2004 11:11 
Hoi Pluis,

Even een vraagje, tijdens demontage van de voorpoten, heb je toen niet gemerkt dat de inbusbouten moeilijk los te krijgen waren???
Dit komt omdat de bouten geborgd waren met Loctite schroefdraad lijm.
Op zich kan het niet zo`n kwaad als je het vergeten bent, maar ik zou wel om de aantal km`s even checken of ze nog goed vast zitten.
Helaas heeft het nu geen zin meer, om alsnog lijm aan te brengen, want als je het nu nog zou doen, dan loopt alle olie eruit, en dat schiet natuurlijk niet echt op.
Jammer dat je het vergeten bent, maar een volgende keer beter.

Groetjes,

Ron

Schrijver vlijm
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 sept. 2004 12:39 
bij de revisie van m'n voorveren geen loctite gebruikt; werd vroeger denk ik ook niet gedaan. De mijne is al weer een aardige tijd in gebruik zonder problemen.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 8 sept. 2004 14:52 
Ook ik heb bij de revisie van mijn voorvorkpoten geen loctite gebruikt.(zowel bij mijn vorige CX500 als bij mijn huidige 650.) Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Pluis
Gast 
#7 | Geplaatst: 9 sept. 2004 09:11 
Nee, bij het demonteren heb ik niets bijzonders gemerkt, de bouten zagen er ook schoon uit. Ik had er wel nieuw koperringen omgedaan, dus lekken doen ze niet.

Er komt een tamelijk "rechte" kracht op die bouten: alleen trek- en duwbelasting, geen torsie of afschuiven. Ik geloof dus dat ze best vast blijven zitten. Maar... Veiligheid vóór alles, ik zal het zeker in de gaten houden.

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 sept. 2004 11:21 
Ik heb onlangs lekker lui mijn voorvorkpoten naar de motorzaak gebracht en de keerringen laten vervangen. Ik was € 45,- kwijt, dus dat viel best mee.
Groeten
Ray ( die het een beetje een k..klus vindt.)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorvork oliekeering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven