Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

inhouden

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 sept. 2004 16:25 
Ik zit met het volgende probleem: als mijn motor op temperatuur is en ik draai het gas te abrupt open, dan houdt de motor heel erg in. Als ik het gas geleidelijk opvoer, dan kan ik zonder problemen doortrekken tot 9000 toeren. Als ik boven 6000 toeren kom en dan het gas vol open zet dan houdt-ie ook niet in. Ik heb als gekeken naar de inlaatrubbers maar daar ligt het niet aan. Wie o wie

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 8 sept. 2004 17:06 
Hallo Jos,
Dit probleem komt vaker voor.(helaas) Ik vermoed dat je stator het begeven heeft.
Kijk hier voor soort gelijke problemen en mogelijke oplossingen. Kijk ook naar de laatste reactie (op de 2e pagina) van Hans.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 sept. 2004 17:08 
dat probleem kent iedereen. als je een multie meter hebt moet je de stekkertjes onder het zadel doormeten.
het volgend geeft hiervoor de waarden aan, geheid dat je stator kapot is heb het zelfde probleem.[url=]http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/stator/[/u rl]
cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 sept. 2004 17:20 
Heb ik ook aan gedacbt (zal inderdaad een en ander nog eens doormeten) maar het is dan toch raar dat met "bedachtzaam" gas geven, ik hem wel naar de 9000 toeren krijg? Ik heb overigens voor mijn andere CX pas de stator laten wikkelen dus enige ervaring met Sevior heb ik wel (zeer positief overigens).

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 sept. 2004 21:06 
kijk eerst maar eens naar je vacuumrubbers in de carb boven op onder de grome dekseltjes grote kans dat die een beetje lekken als je plotseling gas geeft dan rekken ze uit als er dan eenklein gaatje of scheurtje inzit rekt dat op als je nu langsaam je gas op voert dan zit er niet zo veel rek op snap je, de gr van de honda monteur

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 sept. 2004 09:17 
Ook dat heb ik al gecheckt anoniempje. Er zaten wat kleine haarscheurtjes maar die heb ik dik gewikkeld met vulcaniserende tape dus dat kan het niet zijn. Gisteren de stator doorgemeten aan de hand van het onvolprezen schema van onze Engelse vriend en het is helemaal in orde. Bobines vervangen door een setje dat ik nog had liggen en ook dat gaf geen verbetering. Ik ga vanavond maar weer eens verder kijken: bougies, carbs even vervangen door het setje van mijn wel goed rijdende cx. Het houdt je van de straat en uit de kroeg zullen we maar zeggen.

Schrijver Orm
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 sept. 2004 09:27 
controleer ook even of je luchtfilter niet verstopt zit.

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 sept. 2004 11:18 
en of het dekseltje van je luchtfilteerhuis goed staat: opening naar achter ( hoe onlogisch ook) . Het zou ook nog kunnen zijn dat je carbs te rijk staan, bij plotseling gas open verzuipt ie gewoon even!
Groeten
Ray ( die zich zelden uit de kroeg lat houden...)

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 9 sept. 2004 12:23 
als je de vacuum rubbers NIET vervangt gaat ook het euvel niet weg gr
honda mont

Schrijver JosvanR
Gast 
#10 | Geplaatst: 9 sept. 2004 13:08 
Dat van dat rubber waag ik te betwijfelen want ik heb dat bij eerdere cx-en ook wel eens provisorisch weg kunnen werken, maar ik zal je raad uiteraard ter harte nemen en vanavond samen met de carbs, ook de rubbers effe verwisselen.

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 9 sept. 2004 14:28 
Volgens mij hebben jullie het over twee verschillende zaken. Niet de rubbers tussen de carb's en het spruitstuk, maar de membramen in de carburateur.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 9 sept. 2004 16:33 
he he toch nog iemand met ge zond verstand inder daat de membramen .gr h m

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#13 | Geplaatst: 10 sept. 2004 10:31 
Ik heb dit probleem in mijn 13-jarige CX-carriere al tweemaal meegemaakt en ook tweemaal succesvol verholpen Beide keren was het beruchte CDI-kastje (onder de buddy) kapot. Goedkoop adresje is motorsloperij Woesthof in Brummen. Staat ook op internet - ik meen woesthof.nl. Daar betaal je 75 euro voor een gebruikt exemplaar. CX-lid Rupert maakt ze trouwens in opdracht zelf. Neus ook eens rond op de CX-site voor meer informatie.
Succes ermee

Schrijver cx500 1982
Gast 
#14 | Geplaatst: 10 sept. 2004 22:08 
dat is allemaal raar ik had op de onderdelen markt met pasen 10 van die cdi kastjes bij me hep er nog niet een verkocht voor 40 euro zon kastje kost nieuw meer dan400 euro kijk maar bij bouman op de syte ik kan het niet meer wisselen groetn van harry of wel cx 500

Schrijver JosvanR
Gast 
#15 | Geplaatst: 10 sept. 2004 23:00 
Het CDI kastje was inderdaad ook nog een van de dingen die ik ging vervangen/testen (heb er nog twee liggen dus ik hou de centen weer in mijn zak)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 inhouden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven