Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Zenuwachtig knipperlicht

 
Schrijver BlueEagle
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 sept. 2004 22:05 
Hallo allemaal

Mijn CX heeft al een tijdje last van knipperlicht zenuwen. Als ik normaal in de toeren zit, knipperd die vrij rustig. Maar zit ik op de snelweg en rijd rond de 7000 toeren, dan knipperd die erg snel. Ik had daar vroeger nooit last van. Nu de vraag :
ligt dit aan het knipperrelax ( deze heb ik vervangen ) of krijgt die teveel stroom van de dynamo.

Groetjes Roland

Schrijver voeter
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 sept. 2004 22:43 
Roland,
Waarschijnlijk overbodig, maar weet je zeker dat de lampjes en de contacten goed zijn? Als er maar 1 lamp goed is knipperd die ook 2x zo snel. Mogelijk ook een draad breuk.
Is het links en rechts of maar naar 1 kant?
succes met de zoek tocht.

Ron

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 sept. 2004 23:47 
Hoi Roland
Hier heb ik dus ook last van, bij stationair draaiende motor knipperen ze normaal maar op toeren met inhalen(bv) gaan ze sneller. Ook dit is gekomen na het vervangen van het relais maar dit is een vervanger van het orgineel en daar zat het nu in zeggen ze in de motorzaak.(deze was wel een stuk gekoper dan het orgineel)
Ben

Schrijver Pluis
Gast 
#4 | Geplaatst: 9 sept. 2004 09:21 
Misschien moeten jullie eens meten of de spanningsregelaar nog goed is. Bij stationair moet de spanning iets boven de 13 volt liggen, en op toeren mag hij niet hoger dan 14,3 volt zijn.

Ik noem de spanningswaarden uit m'n hoofd op, kan een puntje verschil inzitten... Er zijn CX'ers hier die dat soort dingen veel beter weten (Hans, Ouwe Jan, Mast en zo)

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 sept. 2004 11:15 
CHeck alle massapunten maar eens goed. En anders inderdaad de spanningsregelaar,
Groeten
Ray ( die wel een toegevoegde waarde kan bedenken voor een toerentalafhankelijk clignoteur systeem...)

Schrijver BlueEagle
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 sept. 2004 22:09 
Okee jongens, ik zal eens gaan zoeken. Hij doet het aan allebei de kanten, maar ik ga wel eens de bedrading en lampen na. Is het dat niet, dan even de spanningsregelaar nakijken. En anders gaan we gewoon op zoek naar een orgineel relax. Er rijden in ieder geval meer zenuwachtige CX'n rond.

Groetjes Roland

Schrijver rupert
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 sept. 2004 20:59 
Kijk ook eens het vermogen van alle lampjes na. Ze moeten allemaal 10 Watt zijn. Met minder (vb 1 lampje defekt) zal hij ook zenuwachtig knipperen.
Als test kan je eens 20 Watt achter links en rechts steken. Moet dan zeker aan het normale ritme pnkeren. Anders is er iets met de bedrading mis.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zenuwachtig knipperlicht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven