Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uitlaat GL500

 
Schrijver vulcanwizzard
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 nov. 2002 00:06 | Aangepast door: Moderator 
Hallo,
Ik heb een GL500 met twee lekke dempers. Wie weet er toevallig twee dempers voor een leuk prijsje? Ze moeten wel stil zijn zoals nieuw, want ik moet vaak erg vroeg naar mijn werk en de huidige maken net effe teveel kabaal. grtz Andre

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 nov. 2002 09:32 | Aangepast door: Vzes 
David Silver Spares heeft voor euro 107 per stuk ex. btw originele uitlaten.
En voor 56 ex. btw niet originele.
Misschien dat er een 20 euro verzendkosten bijkomen.

René

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 nov. 2002 21:24 
Adre,

Als je niet echt let op het uiterlijk maar niet-lekkende dempers prefereert dan kun je de dempers dichtlassen en zwart (met hittebestendige lak) maken.
De dempers rotten van binnenuit door (komt door de iets schuine stand naar voren waardoor condenswater niet kan afvloeien en in de pijpen blijft). Hetzelfde geldt voor de balanspot, ook daar kan condenswater niet weglopen. Dus opknappen van dempers/balanspot aan de buitenzijde heeft niet echt (lang) zin.
Het beste remedie is om niet te korte afstanden te rijden waardoor het uitlaatsysteem goed heet wordt en condenswater verdampt.

Je weet inmiddels zelf hoe kostbaar het CX uitlaatsysteem (ook de voorpijpen die dubbel zijn uitgevoerd rotten graag van binnen naar buiten door) is.

Dit alles betekent ook dat 2e hands uitlaatsystemen hetzelfde euvel kennen en vaak niet (meer) lang meegaan.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver vulcanwizzard
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 nov. 2002 22:47 
Beste Hans

Dank je voor d etip, ik heb ze wel al succsvol dicht gesmeerd met gungum, de gaten zitten achter de steunen, maar de inwendige dempingsmaterialen zijn er al geheel uitgeblazen. Dit is de voornaamste oorzaak van de herrie.
grtz Andre

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uitlaat GL500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven