Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lekke benzinetank

 
Schrijver verbaan
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 sept. 2004 13:42 
Oops, merk ik gister dat mijn benzinetank lekt (naad aan de onder/zijkant). Heeft iemand enig idee hoe ik dat oplos, of is vervanging enige optie? Heeft iemand dan nog een tank beschikbaar (zwart-rode CX 500)?

Vast bedankt,
Nico

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 sept. 2004 13:49 
Als ie er van de buitenkant nog mooi uitziet is het zonde om hem te vervangen. Gewoon een potje polyesterhars+verharder halen. Tank demonteren goed leeg laten lopen, goed laten drogen met dop en benzinekraan eraf. Een dopje in de kraanaansluiting drukken. De hars en verharder zeer goed mengen en in de tank gieten vervolgens de tank een beetje draaien/kantelen zodat de hars overal goed verdeeld is. Als de hars is uitgehard is de tank weer dicht.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 9 sept. 2004 14:07 
Hetzelfde verhaal als van anoniem kan ook met dit spul.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#4 | Geplaatst: 9 sept. 2004 14:20 
Als noodoplossing (je zal er onderweg achterkomen!) is kauwgom(!) ook een optie. Goed doorkauwen en dichten dat gat ! Wordt keihard en sluit 100% af. Ik heb zelf 3 jaar met een kauwgompropje gereden.
Dan nog dit, die lekkere ouderwetse Juicy-Fruits werken het best.

Maar sealen is natuurlijk eleganter, dat heb ik toch ook maar gedaan.

Groeten, Ron

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lekke benzinetank

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven