Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

koppeling problemen

 
Schrijver cb-kees
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 sept. 2004 16:48 
Onlang heb ik een sloopcx gekocht. ( motorblok zou gereviceersd zijn) dus bij nader inzien toch maar geprobeerd om het geheel weer aan de praat te krijgen. Ten eerste liep ik tegen het probleem aan dat de onsteking verkeerd stond alles gecheckt en ik kon maar een conclusie teekken dat de distributieketting verkeerd stond. Alles uit elkaar gedraaid en toen vond ik het probleem jawel het spietje van de wisselstroom (waar de merktekens op staan) ontbrak. Gelijk maar even de kleppen gesteld. Spie en nieuwe pakking geplaatst en 2 x starten en de motor liep als een zonnetje. Maar de koppeling werkte niet Slipte ! Volgende probleem dus. Voorste deksel verwijderd. koppeling gedemonteerd. kijken of alles goed in elkaar zat. Ja dat wel maar de bouten zaten los (hoort dit zo ?) en de borgmoer kon ik ook met de hand losdraaien.? koppeling weer gemonteerd en werkt nog steeds niet echter nu ontkoppeld hij niet I.P.V slippen.

Wie weet wat het probleem kan zijn.

Ik heb nog niet voldoende olie in het blok. Moeten de 4 bouten die op de drukveren zitten geheel aangedraaid worden?

Groetn cb-kees

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 sept. 2004 17:06 
hoi kees,
de centrale bout vd koppeling moet aangedraaid worden met 8.0-10.0 kg/m,
voor de 4 veerbouten staat alleen dat ze aangedraaid moeten worden.
mischien zitten de koppelingsplaten niet in de goede volgorde?
gr joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver jost

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 sept. 2004 17:08 
kan je eventueel wel een k'pietje uit het boek mailen.
gr joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver cb-kees
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 sept. 2004 22:38 
Hoi Joost ik heb het handboek van Peters en die is vrij duidelijk. bedankt voor je aanbod.

groet cb

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 sept. 2004 00:43 
koppelingskabel loopt wel soepel?

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 13 sept. 2004 12:56 
Zit de achterste vulring wel op de as? (heb ik zelf wel eens aan de hand gehad).

Schrijver cb-kees
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 sept. 2004 20:31 
Koppeling werkt weer was toch iets met de vulring maar probleem gevonden hele koppelinghuis gedemonteerd en toen (volgende probleem)zag ik dat de ketting van de oliepomp moet worden gespannen kan dit eigenlijk wel ?

cb

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koppeling problemen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven