Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Afslaande motor CX

 
Schrijver Pruik
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 sept. 2004 17:57 
Beste CX CLub,
Ben zelf nieuw (site, motorrijden en knutselen aan CX-en die het niet doen).
Ik heb een probleem. Laatst hield mijn CX er halverwege een rit mee op. Na lang starten reed ie dan weer een paar honderd meter, maar de afstand dat ie reed werd na elke keer starten minder. Uiteindelijk na een aantal keer afslaan en starten was de accu op. Heb hem toen twee dagen later wel weer aan kunnen rennen, maar toen had ik geen helm bij me. De volgende dag lukte het niet meer, dus accu eruit en opladen. Toen volle accu erin, hij startte en liep weer honderd meter, toen weer niks.
Je voelt hem moeite hebben als er echt gereden worden (als hij niet stationair draait), stationair wil ie ook afslaan maar daar helpt een beetje gas tegen. Vooral bij afremmen en de motor laten dalen in toeren, dan daalt ie helemaal tot nu en slaat ie af, ondanks extra gas geven.
Ik heb met mijn beperkte kennis geconcludeerd dat hij zichzelf verzuipt, maar daar zou ik best naast kunnen zitten. Ik las op de site bij "knutselen" dat de carburateur ook "vervuild" zou kunnen zijn.
Weet iemand wat er aan de hand is?

Groet Joppe
(die graag wat mobieler was)

Schrijver cx500 1982
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 sept. 2004 18:46 
je kunt er vrijwel zeker iets over vinden als je even zoekt even intikken op zoeken wat je zoekt en zeker komter een antwoord , maar ik denk dat je benziene lijding is ver vuild kijk eerst maar als het slangetje eraf is of de benziene wel door stroomt en dan kun gelijdelijk de benziene toe voer na lopen ook kun je de carps af tappen en kijken of hij ze weer vult env enzv groetjes en sucses harry

Schrijver Pruik
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 sept. 2004 19:18 
Dankje Harry,

Had wel al hier en daar op de site gekeken, maar niet specifiek mijn probleem. Benzine loopt goed de carburateur in (of iig de linker, is dat de enige benzineslang?). Zal eens een tochtje maken langs de benzinetoevoer. Er lekt trouwens wel wat benzine bij de aansluiting van de benzineslang op de carburateur, heeft dat misschien met het euvel te maken?

Dankbare groet, Joppe

Schrijver cx500 1982
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 sept. 2004 20:14 | Aangepast door: Moderator 
waarschijnlijk heb het euvel al te pakken de ben ziene toevoer word bij de cx met vacuum ver zorgt dat hout dus in als je een lekje hebt de vacuum verloren gaat als je je kraantje op pri zet zal hij dus wel blijven lopen maar pas op met lekkende benziene dat kan ineens de boel in de fik zetten bv door een overslaande vonk van de boegi gr harrie [die het zonder lekken doet}
let maar niet op de punten en kommas

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Afslaande motor CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven