Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

middenbok onstabiel

 
Schrijver dirkcx650Ewoute rs
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 sept. 2004 11:58 
Dag allemaal

Oké-juist-ja. Ook ik ben de voorbije zomervakantie roemloos neder gegaan. Mooie bocht anders, met in de verte de witte top van de Mont Ventoux...

De middenbok van mijn CX650E heeft zich in het asfalt gegraven en is daardoor wat haaks gaan staan.
Gevolg 1: de motor wiebelt in opgebokte positie, een beetje griezelig.
Gevolg 2: Het linker uitstekend einde van de bok waarop je je voet zet om de motor op te bokken trilt nu vanuit die 'scheve' positie ongenadig tegen de zijkant van de uitlaat. Een duimsbreed gat is ondertussen een feit.

Mijn vraag: Hoe controleer ik mijn middenbok? Wat moet en kan recht geplooid worden? Handkracht? Iets verhitten? Is de bok krom of zijn het de bevestigingspunten die een 'trek' gehad hebben?

Bedankt voor jullie ideeën en mooi weekend straks!

Dirk, Antwerpen

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 sept. 2004 13:00 
Gewoon eronder gaan liggen en de zaak even bekijken.

Schrijver dirkcx650Ewoute rs
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 sept. 2004 14:21 
Tja, eigenlijk heb je wel gelijk hoor. Maar ik dacht zo, misschien weet iemand me wel te behoeden voor een of andere stommiteit voor ik met de kongahamer en vlammenwerpen aan de slag ga.. en vertelt me vanuit eigen ervaring wat ik vooral wel of niet moet doen. Maar opnieuw, je hebt gelijk, ik draai de middenbok eraf en dan zien we wel weer verder.

dirk

Schrijver lainke
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 sept. 2004 14:48 
het is misschien beter de oude te vervangen door een andere,
ik heb er nog een liggen, t'is wel van een cx500 maar dat kan passen

Alain,Machelen(brabant)
alain.meert@pandora.be

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 middenbok onstabiel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven