Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

toerenteller kabel

 
Schrijver nicobrinkkemper
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 sept. 2004 15:27 
Hoi,

Zou graag willen weten of ik mijn
toerenteller kabel van mijn CX 500.E
zelf kan DE en Monteren.
Ik kan niet zien waar hij in het motor
blok zit.
Of kan ik dat beter door een dealer
laten doen?wat moet ik doen om er bij
te kunnen? bij voorbaat dank.Nico

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 sept. 2004 17:59 
Inderdaad een lastig klusje. Kijk hier voor een Engelstalige instructie.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver vlijm
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 sept. 2004 18:16 | Aangepast door: vlijm 
Is wel te doen maar veel werk in verhouding voor zo'n snertkabeltje. De radiator moet er af (mooie gelegenheid om de vloeistof te vervangen), waarbij de fan het grootste probleem is. Je moet een bout hebben van de juiste maat (geen standaardmaat)om die in het hart van de ventilator te draaien zodat hij van de as wordt geduwd. Ik durf nauwelijks te bekennen dat ik het destijds wél met een standaardmaat gedaan heb; de draad in de fan is vrij zacht en laat zich goed "aanpassen" zonder dol te draaien. Als de radiator + fan er af is is het een koud kunstje; vóór op het blok zit een dekseltje waarin de kabel steekt. aan de zijkant de borgbout losdraaien en de nieuwe kabel er in......

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 sept. 2004 18:22 | Aangepast door: Hans 
Je kunt ook bij dat borgboutje zonder de fan te demonteren. Het is dan alleen wel priegelwerk.
De radiator moet er sowieso vanaf dus inderdaad mooie gelegenheid om de koelvloeistof (let er op dat de nieuwe silicaatvrij moet zijn-ivm de mechnanical seal- zie daarvoor de zoekfunctie) te vevangen en het koelsysteem door te spoelen. Dat moet trouwens elke 2 jaar; zo houdt je de mechanical seal in goede conditie.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 toerenteller kabel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven