Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Olie komt er aan alle kanten uit

 
Schrijver gilbert
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 sept. 2004 21:55 
Eerst dacht ik dat het alleen de koppakking was en heb ik( omdat ik nog geen nieuwe pakking heb en graag wil rijden) er extra dikke olie ingedaan en Leak Lock. Nu komt de olie aan alle kanten uit het blok geperst. Kan de olie druk te hoog zijn en zo ja, wat kan ik daar aan doen ??
Groetjes allemaal

Schrijver Rob Draaisma
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 sept. 2004 23:06 
Waarschijnlijk is de olie druk in het carter door een lekke koppakking zo hoog geworden dat hierdoor nu diverse pakkingen en keerringen het begeven.
verder is het gebruik van leak stoppers niet bevordelijk voor de motor deze kunnen in combinatie met dikkere olie verstoppingen veroorzaken in het smeersysteem.
gevolg nog meer motor schade.
kijk voor gevolgen van overdruk in carter ook even hierna.
http://www.hondacx.500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&t opic=2290&forum=6&page=-1
advies koppakingen vernieuwen en eventuele andere nu ook doorgeslagen pakkingen en keerringen vervangen. olie vervangen plus filter koelvloeistof vervangen.
niet verder door rijden om meer schade te voorkomen.

groeten rob

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2004 10:08 
het euvel is het o-ringetje tussen de koppakking voor de tuimel assen te smeren is stuk,advies niet verder rijden daar er teveel schade aan de motor komt en dat kost meer geld
groten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 sept. 2004 11:00 | Aangepast door: Hans 
Ik heb het nooit zo op gehad met 'reparaties' uit een flesje of blikje. Ook in toevoegingen geloof ik niet. Het enige wat m.i. wel (een beetje ?) helpt is dat spul door de benzine om kleppen en carbs te reinigen. Voor de rest weggeggooid geld en vaak ook nog gevaarlijk voor de motor.
En trouwens dikke(re) olie dan 10W40 in een CX is funest voor de motor; de oliepomp trekt het dan niet (meer). De lagerschalen van de krukas gaan dan als eerste vreten en dan is het blok zo maar ineens 100% overleden.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver gilbert
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 sept. 2004 12:29 
Bedankt voor jullie adviezen. Maandag gooi ik er meteen weer 10W40 olie in en bestel ik een top set om de koppakingen te vervangen.Rob, bedankt voor je verwijzing, Ik heb het meteen gecontroleerd en het bleek dat die ontluchtingslang niet dichtgeslipt was maar hij zat dubbel gevouwen en dus pot dicht.Dit is denk ik de veroorzaaker geweest van alle problemen. Olie gooit hij er nu niet meer uit maar ik denk wel dat hierdoor de koppakking eruit is geblazen. Vreemd genoeg kan ik hier geen spoor van vinden in de olie.Er zou dan toch koelvloeistof bij moeten komen dat van die witte smurie veroorzaakt?

Schrijver Rob Draaisma
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 sept. 2004 14:10 
dat kan hoeft niet als de pakking tussen de olie kanalen en koelvloeistof kanalen niet is doorgeslagen vind je geen koelvloeistof in de olie

groeten rob

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 sept. 2004 14:54 
We leren hier weer wat uit eerst kijken wat je zelf fout heb gedaan en daarna gaan vragen wat het probleem is
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gilbert
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 sept. 2004 17:48 
Ja, ouwe jan, maar ik heb niks fout gedaan .Ik heb hem zo gekocht.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 sept. 2004 20:15 
sory zal de volgende keer opleten wat ik typ.
maar van deze kant is het niet te zien wat er met die motor was gedaan ,maar maak maar vele kilometers met de cx
groeten uit Wieringerwerf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gilbert
Gast 
#10 | Geplaatst: 26 sept. 2004 20:18 
Bedankt Jan, zal ik zeker gaan doen.Alle olie lekkages zijn al verdwenen en hopelijk spreken we elkaar een keer op een cx treffen volgend jaar.
Groetjes uit Maarheeze

Schrijver gilbert
Gast 
#11 | Geplaatst: 27 sept. 2004 09:38 
?

Schrijver henkjanmeijer@concep ts.nl
Gast 
#12 | Geplaatst: 21 maart 2005 21:17 
Heerlijk al die discussies op het forum! Niet alleen leuk, maar ook heel leerzaam. Lees ze allemaal en je weet (bijna) meer dan Old Jan/Harry. Deze laatste heren verdienen trouwens zo langzamerhand wel wat edelmetaal voor alle mooie en goede adviezen! Ik heb trouwens geen probleem, zit alleen te genieten van al het moois op dit forum. Groet, HJ

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Olie komt er aan alle kanten uit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven