Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startproblemen (opgelost)

 
Schrijver Orm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 okt. 2004 10:56 
Ter lering en vermaak.

Opeens wilde mijn motor slecht starten na een nacht stil staan.
Motor sloeg wel aan na een paar pogingen en liep dan eerst heel langzaam (<800 toeren) Geen gas geven en na een tijdje liep het toerental op.

De oorzaak vas tweeledig:
Een chokeklep deed niet mee. Veertje dat de klep bedient strakker gezet.
Tijdens het choken wordt er ook een beedje gas gegeven. De stangetjes die dit moeten doen zaten vast geroest (rijden in de winter....).

Nu start de motor zonder problemen (heeft zelfs nog nooit zo goed gestart).

Orm.

Schrijver gilbert
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 okt. 2004 01:23 
Orm, Dat is een Gouden tip.
Ik heb heel wat ochtende staan kloten voordat hij wou starten.
Nu heb ik de zaak ontvet en wat naaimachineolie erop gedaan en inderdaad, het palletje dat met de choke mee omhoog moet gaan bleef hangen. Nu is het even de startknop indrukken en hij loopt.

Nog bedankt

Schrijver polleke
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 okt. 2004 14:32 
Ga ik ook proberen! Ik herken dit probleem ook. Mijn CX500 lijkt eerst maar op 1 cylinder te willen kuchen, en draait dan ook flink onder de 1000 toeren. Ik ga mijn bus W40 hierop leegspuiten.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 13 okt. 2004 16:56 
ja zo zie je maar weer als iemand het hier te kennen geeft wat er aan de hand is word er een beetje laat denkent over ge daan en zijn er toch weer die het {beterweten} maar dit was in het begin al aan ge geven [veertje te slap} een paar reacties hoger

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startproblemen (opgelost)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven