Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Toeren / Snelheid

 
Schrijver gilbert
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 okt. 2004 16:51 | Aangepast door: gilbert 
In het verleden reed ik een Opel GT/J.
Daar was het verhaal dat als je in de hoogste versnelling reed, de naald van de toerenteller nagenoeg hetzelfde moest staan als de naald van je snelheidsmeter. Dan was je blok enzo nog goed. Bij mijn CX 500C staan deze twee ook hetzelfde in de hoogste versnelling. Betekend dat dan hetzelfde als bij de GT ?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 okt. 2004 17:58 
een CX is beter dan een opel gt ,als ik hardt loop is de gene die ik inhaal langzamer?????????
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cx500 1982
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 okt. 2004 20:29 
dat is vrij logies bij de hoogste versnelling loopt e en op een met andere woorden dat alles singroom loopt nokken as versnelling en wiel omwentelingen en versnelling lopen dan gelijk

Schrijver Ray
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 okt. 2004 21:59 
Het heeft vooral met de schaalverdeling van je klokken te maken. De fabrikant zorgt er bij Hondaadtjes en Opltjes wel voor dat het een beetje gelijk loopt, maar hoe moet dat met een BMW M3 die 250 loopt bij 6000 rpm, dan staan de wijzers echt niet gelijk, om het nog maar niet over Ferrari's te hebben die 280 lopen bij 8500 rpm...
Dus meer cosmetisch dan dat het nut heeft...
Ray ( die het nut van cosmetisch ook wel inziet als ie Viola Holt ziet)

Schrijver frans
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 okt. 2004 13:02 
..Overigens mooie wagens die Opel GT's.
Tijdens ons laatste weekend in St Jansklooster waren er op het Oldtimerfestival in de buurt ook enkele te bewonderen.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 okt. 2004 14:56 
Bij een CXzab lopen de wijzers in de 4e versnelling gelijk op. Een CX C heeft een kleiner achterwiel waardoor het blok verhoudingsgewijs meer toeren maakt.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Toeren / Snelheid

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven