Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Verlichtingsprobleem

 
Schrijver CXander
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 okt. 2004 13:20 
CX500custom 1984.Ik heb een technisch vraagje in de hoop dat een van jullie er of iets van weet of is het slechtste geval zelf hebt meegemaakt.
Probleemstelling is alsvolgt:
Het dimlicht werkt niet meer.
De lamp is goed (zowel de oude als de nieuwe) de bedrading voor zover ik kan nagaan ook.
de 3 standen-schakelaar op de gashandle werkt goed. Stadlicht staat bij stand 2 en 3 ingeschakeld. Bij 3 moet ook het Dimlicht het gaan doen (helaas).
de hi-low schakelaar op de linker handle werkt niet.maar misschien ligt dat aan het niet werkende dimlicht, in ieder geval krijg je geen groot licht.De flash toets voor grootlicht signaal werkt wel !
Verder werken de richtingaanwijzers en de achterunit naar behoren.
De stekkertjes op beide handles zijn schoon en maken verder goed contact.
Zou dit in een van de handles zitten of zit er ergens een relais verstopt. In de boeken wordt dit verschijnsel niet beschreven en ook in deze rubriek kom ik geen eerdere melding tegen.
Heeft een van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik gebruik voor dagelijk woon-werk verkeer maar het was vanochtend nog donker. En vanavond na de arbeid kan ik met stadslicht rijden. Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 6 okt. 2004 13:47 | Aangepast door: MAST 
Hallo Xander, heb je de schakelaars al eens open gemaakt? Het kan zijn dat daar door corrosie slecht contact gemaakt wordt, of dat er een van de contacten niet (meer) op zijn plaats zit. Heb ik wel eens gehad met de knipperlicht schakelaar. Wat je ook nog zou kunnen doen is meten (met een multimeter) of je wel spanning hebt op de lampfitting.
succes, Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver CXander
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 okt. 2004 14:13 
Beste Marcel, dank voor je advies. Heb morgen vrij genomen om dit probleem te verhelpen.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 okt. 2004 14:51 
Tip: maak nog even een printje van je bedradingsschema (in kleur). Handig voor het doormeten.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver CXander
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 okt. 2004 16:21 
Beste Floris,
bedankt. Heb het direct gedownload. M.vr.gr.

Schrijver Rob Draaisma
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 okt. 2004 17:01 
als je flash toets het wel doet heb je dus wel spanning aan de linkerhandel.binnenzijde controleren.
controleer ook of de massa draad in de koplampunit nog naar behoren werkt.(los draadbreuk corosie)

Groeten rob draaisma

Schrijver CXander
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 okt. 2004 17:51 
Rob Ook jij bedankt, neem ik ook mee. Ik laat vrijdag wel weten wat het was. M.vr.gr.

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 9 okt. 2004 17:14 
Hallo CXander, ben je er al achter wat het probleem nou was? Ik ben benieuwd!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver CXander
Gast 
#9 | Geplaatst: 11 okt. 2004 08:54 
Met dank aan allen voor hun adviezen. Heb de gebruikelijke zaken doorgenomen.Overigens had ik voordat ik jullie hulp had ingeroepen al de zekeringen gecontroleerd. Zaken verwijderd (zadel,sissy koplamp windscherm) om wat werkruimte te hebben. E.e.a. doorgemeten. Geen afwijkingen waargenomen. Bedrading gecontroleerd. Ook allemaal puik in orde. Toen de zekeringen die er ogenschijnlijk keurig uitzagen (niet doorgesmolten of zoiets) maar losgehaald in de verwachting dat er een houder niet goed zou zijn. Toen ik de laatste zekering vasthad openbaarde zich de reden dat het dimlicht ermee was opgehouden. De zekering zag er perfect uit tot dat ie los was, toen viel het dopje eraf en de inhoud eruit.
Een nieuwe zekering deed het probleem dus echt verhelpen. Weer een les geleerd.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Verlichtingsprobleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven