Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

START NIET !!!!!!

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver gea visser
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 okt. 2004 21:46 
Via de zoekmachine heb ik al gezocht, maar ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Dus toch maar even zo. Vrijdagochtend heb ik de motor op mijn werk moeten laten staan. Helemaal leeggestart. (Ja, allebei de accu's!) Naar huis gebracht door een collega. (Ik had haast.) 's Avonds de wgenwacht erbij: starten lopen. Dan voel je je.... Ik heb na sjk de stekkers onder m'n zadel losgehaald, schoongemaakt met contactspray, in elkaar gezet, behandeld met vochtverdrijver. Toen heeft 'ie een hele poos goed gestart, maar nu is het elke keer weer hopen en bidden dat 'ie aan zal slaan. Ik baal als een stekker!! De wegenwacht dacht aan te rijk afgesteld, zodat 'ie al bij het starten verzuipt. Maar het is een poos goed gegaan.
HELP!
Gea

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 11 okt. 2004 16:59 | Aangepast door: MAST 
Hallo Gea, volgens mij heeft ouwe-Jan je carburateurs met de vacuum meter afgesteld toen je in StJans Klooster was. Het lijkt me sterk dat die nu ineens te rijk zouden staan. Het is lastig om op afstand een oplossing te geven. Misschien kom je hiermee verder?
Of kijk hier eens.

remedie van Orm
Succes, marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 okt. 2004 18:21 
een auto of motor die goed funkteioneerd daar moet je ge woon af blijven de meeste storingen op vacanties komen voord uit zogenaamde grote beurten vlak voor de vacantie, daarbij valt er niets af te stellen aan carps van de cx die zijn vanaf fabriek met vaste sproeirs en naalden uitgerust , waar in princiepe niets aan te verstellen valt ver mits alles nog orgieneel is

Schrijver hobbelduif
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 okt. 2004 20:08 
Ik had/heb hetzelfde "probleem".
Zomers na wat langer stilstaan, soms al na een dag of drie, start mijn CXie slecht.
Dit is een bekend probleem en verhelp je door de vlotter kamer(s), zover je erbij kunt komen, even "open" te zetten en zodoende verse benzine in de kamers te krijgen.
Hierna start de mijne in een keer.
Als het weer wat kouder wordt (bij mij onder de 10 graden) daalt de capaciteit van je accu, wat uiteindelijk betekent dat je startmotor minder lang en minder snel draait (heel simpel gezegd).
Dit probleem wordt groter bij een slechte/slechtere accu's.
Deze problemen gecombineerd, bij koude dagen, zorgen in no-time voor een leeg gestarte accu.
Een nieuwe accu en na een aantal dagen stilstaan verse benzine hebben mijn probleem verholpen.
Misschien heb je hier wat aan.

Met vr. gr. Dre.

Schrijver Adriaan
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 okt. 2004 21:49 
Ik heb in het verleden, we praten over
1979 ook een CX 500 gehad die verdomd
slecht startte. Ik hoorde destijds
van een monteur van Safe motors, dat je
de carbs af moest tappen en dat de motor
dan zo aan zou slaan.
Dit bleek inderdaad de remedie. Als mijn
CX langer als 2 weken stil stond, dan kon
ik gewoon de accu leeg starten. Als ik
de carbs af tapte, tikken lopen!
Overweeg eens Shell V Power te tanken
behalve dat deze je brandstof systeem
reinigt en de verbranding veel schoner is, is deze benzine ook veel stabieler
door dat deze langer geraffineerd is.
Mogelijk start je motor dan beter.

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 12 okt. 2004 09:41 
en ik laat hem de carps leeg rijden door de benziene kraan dicht te zetten , als ik dan weer ga rijden zet ik de keaan op pri, staten lopen en klaar is kees

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 okt. 2004 21:55 
Aan deze reacties heeft Gea niet zoveel, beste CX vrienden. Gea rijdt bijna dagelijks volgens mij. Wat ik gezien heb in SJK is dat of het electrische deel erg instabiel cq. gevoelig is ( het wordt weer wat kouder en vochtiger) eventueel in combinatie met de carbs die te rijk staan. Dat idee had ik toen ook al, eerlijk gezegd, en volgens mij is er niets aan de carbs gebeurd op SJK, behalve dan een vriendelijke Duitse CXvriend die alle stekkertjes en bougiekappen en kabels heeft bekeken. Dat leverde op dat moment al beter starten op. Daarna heeft Gea alles eens goed schoongemaakt en met WD40 behandeld. Nu lijkt het probleem in alle hevigheid terug te slaan. Het snel aanslaan na een dagje stlistaan na het verzuipen doet mij te rijke carbs vermoeden...Dat, met eventueel een minder krachtige vonk door een mindere electriek, veroorzaakt natuurlijk snel een verzopen motor.
WIE-O-WIE met ervaring woont bij Gea in de buurt om haar CX eens nader te onderzoeken??
Groeten
Ray (die die 2e accu boven de uitlaat niet OK vindt...)

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 okt. 2004 22:25 
twee accu/s?? wat voor motor moet dat wel niet zijn ? als je twee accu/s nodig hebt wijst dat op een elecrto storing

Schrijver gea visser
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 okt. 2004 20:06 
Vannacht heb ik de accu's opgeladen. Vanmiddag na enige aarzeling starten. De motormonteur in de buurt (40 euro per uur) denkt dat het aan de bougies ligt. Ik heb nieuwe gekocht en ga die er morgen in zetten. Want het was fijn om vandaag weer even te kunnen rijden, maar ik wil wel graag wat vertrouwen in mijn fiets kunnen hebben. Ik wil die truc met dichte bezinekraan ook nog wel proberen. Je weet maar nooit! Overigens woon ik in IJsselmuiden, als iemand het leuk vindt om even te komen kijken en me wat tips te geven... Ik ben technisch niet zo handig, maar kan wel lekker koffie zetten. Wordt vervolgd!
Gea

Schrijver attema
Gast 
#10 | Geplaatst: 14 okt. 2004 09:51 
Een cx is gevoelig voor dit soort gedoe. Als ik naar mijn bsa kijk dan is deze motor daar veel gemakkelijker in. Al staat de bsa een jaar stil, een paar trappen en hij doet het. Nieuwe bougies is een verstandig zet. Een goede accu ook. Ik rij nu al jarren rond met een bmw accu naast mijn cx. Deze zit aan het krauzer-rack vast. Sinds die tijd heb ik bijna nooit start problemen, omdat deze accu een twee maa zo grote capaciteit heeft draait de startmotor net even iets vrolijker rond.
Idsart Attema

Schrijver jthole
Gast 
#11 | Geplaatst: 14 okt. 2004 10:12 
Zelfde problemen hier na een dag of drie laten staan ...

Gistermorgen ... benzinekraan open ... vijf minuten laten staan ... knopje drukken ... jengjengjengjeng

(dan maar met de auto naar het werk)

Gisteravond (hele dag benzinekraan open laten staan, vergeten dicht te
draaien) ... knopje drukken ... vroooooommmm.

Vanmorgen (na gisteravond stukje gereden te hebben, en benzinekraan op tijd dichtgedraaid te hebben) ... knopje drukken ... jengjengjengjengjeng

(weer met de auto naar het werk dus)

Vandaag maar eens weer laten staan met de benzinekraan open, en zien wat ie vanavond doet. En de benzineslang maar eens doorblazen (gisteravond niet gedaan, omdat ie in één keer aansloeg).

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 14 okt. 2004 12:26 
war een ellende allemaal met die cx/en heb zelf een kawa die met de beste wil van de wereld voor de eerste keer niet wil starten heb er alles aan ge daan wat maar enisinds mogelijk is heb toen ten einderaad maar een spuitbus eter ge kocht en die onder het zadel ge monteerd en met een slangetje naar de lucht filter een spuitje start pilot en weg wezen scheelt me een hoop frustratie en de nodige ueris

Schrijver Hans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 14 okt. 2004 20:20 | Aangepast door: Hans 
Niks mis mee met die CX' en. Heb er zelf meerdere en geen enkele heeft last van dergelijke startproblemen. En ik rijd toch het hele jaar door in weer en wind, hagel en sneeuw heel wat kilometers.
Wat de CX wel vraagt is een goede stator en een goede accu. Daarnaast natuurlijk het normale onderhoud. Ook tegen corrosie in het elektrische circuit kan ie heel slecht. Ja we rijden immers met een relatief oude motor (maar eigenlijk mag dat niets uitmaken).
Al mijn motoren staan binnen in de garage; ik denk dat het in weer en wind langdurig buiten stallen niet echt goed is voor de CX. In ieder geval roesten het frame en de achtervork dan snel door. Dus ook de bedrading krijgt klappen; en bedenk wel na 25 jaar is die echt niet meer in dezelfde conditie als nieuw.
Maar er zijn ook motoren die met veel minder jaar achter de rug nog ergere startproblemen hebben. Daar verwijst ook ' Anoniem" naar (misschien dat ie zich daarom nog steeds niet bekend wil maken??).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver jthole
Gast 
#14 | Geplaatst: 14 okt. 2004 21:50 
Helaas moet mijn CX altijd buiten staan, wel onder een ademende hoes. Ik heb nou eenmaal geen stalling of garage, en dat gaat op korte termijn ook niet veranderen.
Het doet me wel een beetje zeer, maar het is niet anders.

Vanavond trouwens (na een dag de benzinekraan op ON) in één keer starten!

Schrijver Anoniem
Gast 
#15 | Geplaatst: 14 okt. 2004 22:43 
de kawa is van 1981 en het is niet negatief bedoeld maar ik ben hier te gast als je begrijpt wat ik bedoel en kijk overal wel eens en als ik een goed bedoelde mening heb maakt het niet uit of ik dat nu anoniem doe of met mijn naam maarals je graag een naaam wilt hebben kan dit en wel al volg ik ben jan betad en al sinds 20 jaar momteur dus weet je nu wie ik ben ik kan je nog mededelen dat motoren met een zogenaamde lange in laat er altijd naar enige tijd last krijgen van een koude start -GR jan

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 START NIET !!!!!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven