Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

START NIET !!!!!!

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 15 okt. 2004 09:01 
Wie ook erg goed op de hoogte is van startproblemen is Terry "startnie" Debeule.......
Stoker

Schrijver Pluis
Gast 
#17 | Geplaatst: 15 okt. 2004 09:41 
Ik draai m'n benzinekraan ook nooit dicht, ik heb het volste vertrouwen in m'n vlotternaalden. En elke ochtend tot nu toe: choke half open, starter even aanraken en hoppekee.

Overigens heb ik bij de revisie wel al m'n contacten (in de stekkers) schoongekrabd.

Schrijver jthole
Gast 
#18 | Geplaatst: 15 okt. 2004 11:30 
Helaas maakt het niets uit ...
Benzinekraan open laten staan, nadat hij gisteravond in één keer startte ... vanmorgen weer niets.
Dit weekend toch de zaak maar eens goed schoonmaken, maar ik begin een verband met de temperatuur (accu?) te vermoeden.

Schrijver gast
Gast 
#19 | Geplaatst: 15 okt. 2004 21:06 
je zouw eens kunnen kijken met een vonken trekker dat is een shuifje van koper waar mee je kunt zien of je vonk wel goed is dat kun je zelf eventueel een maken van twee stukjes triplex waar een plaatje koper door schuift met voor een puntje een draad in boegie houder en een aan de massa je kunt nu di plaatje verder naar achter schuiven en daar de vonk langer maken ik zouw er graag een tekeningetje bij zetten maar weet niet hoe sommige van jullie zullen zeker wel weten wat ik bedoel. GR jan

Schrijver jthole
Gast 
#20 | Geplaatst: 16 okt. 2004 11:30 
Verse bougies, en lopen!

Nou weet ik alleen nog niet zeker of de bougies het probleem waren, of dat verse bougies net het verschil maken tussen wel of niet lopen.
Er zitten kleine scheurtjes in de bougiedoppen. Voldoende reden om ze te vervangen?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 16 okt. 2004 12:04 | Aangepast door: Floris 
Verse bougies is een goed idee, ze moeten iedere 12.000 km vervangen worden.

Bougiedoppen mogen een maximale weerstand van 5.000 Ohm hebben. Schroef ze eraf en meet ze door met een multimeter. Kijk dan ook even naar het uiteinde van de bougiekabel. Als het koperdraad groen (gecorrodeerd) is, knip er dan een centimeter vanaf.

Het rubber afdekringetje moet ervoor zorgen dat er geen regenwater in de bougieschacht lekt. Als het gescheurd is: vervangen. Nieuwe bougiedoppen zijn zeker de moeite waard, weet ik uit eigen ervaring. Ze zijn verkrijgbaar bij www.louis.de (bestelnummer 10035217) en kosten € 8,95 ex verzending. Motozoom.nl heeft ze ook maar daar zijn ze (hoe kan het ook anders) 30% duurder.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jthole
Gast 
#22 | Geplaatst: 22 okt. 2004 09:54 
Waar krijg je die rubber afdichtringetjes? Die van mij zijn inderdaad ingescheurd, en ik denk dat mijn moeilijk starten gewoon een vochtprobleem is.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 22 okt. 2004 22:15 
Die ringetjes zijn volgens mij niet los verkrijgbaar. Mijn advies: koop nieuwe bougiedoppen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jthole
Gast 
#24 | Geplaatst: 23 okt. 2004 03:02 
Daar zaten ze niet bij (CX bougiedoppen van Roukama)

Schrijver gilbert
Gast 
#25 | Geplaatst: 24 okt. 2004 21:05 
Alles goed en wel, maar hoe zit het nou met Gea haar cx ? Ik ben toch benieuwd of het nu opgelost is.

Gilbert

Schrijver gea visser
Gast 
#26 | Geplaatst: 1 nov. 2004 20:19 
Sorry Gilbert, dat je zo lang hebt moeten wachten op de afloop van deze soap. Nadat Ray gevraagd heeft wie er even naar dat ding van mij wilde gaan kijken, heeft Marcel(Mast) mij gemailt dat hij wel tijd voor mijn fiets had. Hij heeft een hele vrije dag besteed aan het nalopen van de bougies, doormeten van de kappen, bougies vervangen, aansluiting van de extra accu verwijderen, remmen nalopen, schoonmaken en stellen, accu water vullen, hierge een beetje olie, daar een beetje vet en nu start 'ie als nooit te voren. Vocht, kou en andere ellende maken niet meer uit. Starten lopen. Voor deze actie heb ik hem genomineerd voor mister CX. Het grootste probleem was waarschijnlijk de extra accu, die stroom wegleidde, i.p.v. toevoegde. Maar verse bougies vindt een motor ook leuk. Hij doet het dus weer, en dat is errug leuk.
Bedankt voor de belangstelling,
Gea

Schrijver cx5001982
Gast 
#27 | Geplaatst: 1 nov. 2004 20:56 
nu gea de aan houder wint. wees maar een keer extra lief voor hem, marcel profieciat met je technies inzicht zou je een keer precies hier kunnen neer zetten hoe je dat hebt geflikt, ik be doel stapje voor stapje de handelingen, op een rijtje zetten .naar mijn iedezullen daar veel lief hebbers wat mee kunnen. omdat dat toch simtone zijn die veel voor komen, en waar menigeen deze winter zijn voordeel mee kan halen . mischien een idee om er een forem over te opene, wacht op reactie groeten harry

Schrijver MAST

Moderator 
#28 | Geplaatst: 3 nov. 2004 00:02 | Aangepast door: MAST 
Hallo Harry en anderen.
In grote lijnen heeft Gea het zelf al aangegeven wat ik gedaan heb aan haar motor. Nieuwe bougies erin, de bougiekappen uitelkaar gehaald en de kontactvlakken van het weerstandje schoongemaakt. (weerstand doorgemeten, was +-5K ohm) Veertje van de chokeklep wat strakker gezet. De accu bijgevuld met gedestilleerd water. En wat waarschijnlijk alleen bij Gea's motor aanwezig was, de tweede accu (hoewel Idsart ook met een tweede accu schijnt rond te rijden) los gekoppeld. Het leek erop dat dat ding meer slecht dan goed deed. De pluspool daarvan was ingebrand, waarschijnlijk omdat die niet goed vastgeklemd zat op de pluspool van de eigenlijke accu.
Dat was het eigenlijk wat betreft het (eerst niet, nu weer wel) starten.
Marcel.

Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver cx 5001982
Gast 
#29 | Geplaatst: 10 nov. 2004 20:55 
oke mast als ik dit nu uit print kan ik voortaan en met mij veel anderen. dit lijstje afwerken ,een maal per jaar zal voldoende moeten zijn om nog lang probleem loos rond te huppelen ik wens iedereen nog veel vijlige kilometers maar me zelf het meest gr harry

Schrijver cx 5001982
Gast 
#30 | Geplaatst: 10 nov. 2004 20:56 
oke mast als ik dit nu uit print kan ik voortaan en met mij veel anderen. dit lijstje afwerken ,een maal per jaar zal voldoende moeten zijn om nog lang probleem loos rond te huppelen ik wens iedereen nog veel vijlige kilometers maar me zelf het meest gr harry

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 START NIET !!!!!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ hupypupy ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven