Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Benzine

 
Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 okt. 2004 12:41 
Welke benzine tanken jullie. Ik gooi er al jaar en dag super in,ik woon in België en daar kan je nog op vele plaatsen super tanken, dit is octaangehalte 98 en loodvervanger er aan toe gevoegd.Als ik deze niet vind gebruik ik Euro 98 en doe ik er zelf een toevoeging aan bij. Gebruiken jullie loodvrij? Geen nadelen?
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver wannes
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 okt. 2004 14:00 
Ik woon ook in Belgie en gooi er loodvrij 95 in nog nooit problemen gehad.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 11 okt. 2004 14:04 
Ga eens zoeken binnen dit prikbord, hier zijn al regelmatig discussies over geweest. Het antwoord is simpel: je kunt gewoon Euro 95 (loodvrij) tanken. Toevoegingen zijn niet nodig.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Adriaan
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 okt. 2004 21:51 
Niet verkeerd om Shell V Power te tanken
deze benzine verbrandt schoner als euro 95 en houdt je brandstof systeem en de motor inwendig schoner. Is wel iets duurder. Is ook stabieler, voordeel
als je cx eens wat langer stilstaat
start deze gemakkelijker omdat V Power
niet of heel weinig vergumd.

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 okt. 2004 22:57 
Ik geloof niet in V-power.

De mijne rijdt met Euro 95: 1 op 15 bij dagelijk 35 km stad en snelweg (125 km/u) met keurig lichtbruine bougies. Op de Dynojet geeft 'ie 177 aan als max, en net geen 44 PK aan het achterwiel. Oftewel: ik vind het netjes.

Schrijver Pluis
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 okt. 2004 22:59 
Oh ja: starten doet hij uitstekend, olieverbruik is nihil en hij trekt als een wilde beer.

Nou alleen die tik in m'n blok nog ff zien te vinden...

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 okt. 2004 23:30 | Aangepast door: Hans 
Ook ik geloof absoluut niet in V-power.
De mijne loopt heel keurig 1:18 (dagelijkse trip ca. 60 km stad, provinciale en snelweg). Heeft daarvoor ook al 1:21 gelopen. Denk dat de sproers en -naalden wat zijn uitgelubberd.
Nog nooit startproblemen gehad en trekt als een beer door in de toeren. Top ongeveer 180 km/uur.
Heb vorig jaar de koppen er af gehad en alles was heel mooi schoon hoor. Zelfs geen koolaanslag op de zuigerkoppen.

Dus Euro 95 is voor mij voldoende en kost bij de ANWB pomp zeker 12 eurocent per liter minder dan dat spul waar Shell ons klaarblijkelijk aan wil hebben. Onzin dus en geldklopperij !

Hans
(die altijd al nostalgisch is geweest en niet voor niets een CX klassieker rijdt)
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 okt. 2004 10:14 
Toch hoor ik van mijn vrienden dat de kleppen zouden gesmeerd worden door loodtoevoeging of tegenwoordig zijn vervanger. Slechte vrienden of neem ik het zekere voor het onzekere? Loodvervanger zal wel niets kapot doen en mijn cx-je is mij heilig!!
Daniël
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 13 okt. 2004 12:26 
Daniël, lood "smeert" inderdaad de kleppen. Vroeger was dat nodig omdat de klepzittingen en kleppen niet gehard waren. In motoren die geschikt zijn voor normale benzine,(zoals de CX) zitten geharde kleppen en zittingen. Dan is het dus niet meer nodig. Echt kwaad kan het niet denk ik, maar het kost je alleen meer geld.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 13 okt. 2004 12:36 
Dat klopt. De CX is mede ontwikkeld voor de Amerikaanse markt en daar waren ze eind jaren '70 al druk bezig met emissie-eisen en loodvrije benzine.

Euro 95 is prima brandstof. Het toevoegen van loodvervanger is overbodig. Dat geld kun je beter aan iets anders uitgeven.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Benzine

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven