Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Battlax BT-45 Banden

 
Schrijver kees
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 okt. 2004 12:56 
Wie heeft er ervaring met de bridgestone banden op z'n cx van '81 Deze banden hebben ze me geadviseerd op de Motor rai
De types zijn:
Voorband BT 45 f 3.25 H 19
Achterband BT 45 R 4.00 H 18
groetjes Kees

Schrijver jthole
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 okt. 2004 13:10 
Ik heb BT45's op mijn CX (1978), en ik ben er heel tevreden mee. Ik kan je (na zo'n 4000 km) alleen nog niet veel zeggen over de levensduur. Volgens mij moet er achter alleen 3.75 op. Zelf ben ik van een bredere naar een smallere achterband gegaan (130 naar 110), en dat bevalt mij goed.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 okt. 2004 15:17 
In het Duitse blad Motorrad is de BT45 getest als beste band voor de CX.

www.guellepumpe.de/reifentest.htm
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 okt. 2004 17:30 
Ik ben ook erg tevreden over die banden (custom):
voor 45F 3.25-19 54H
achter 45R 130-90 16M/C

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 okt. 2004 18:01 
gl 650 d 2 heeft ook Bridgestone banden er onder en doen het zeer goed bij veel stuur werk en snel rijden , vele klmeters mee gemaakt.
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 okt. 2004 08:44 

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 okt. 2004 11:17 
Ha die Kees,

Niet over denken, gewoon doen ! Ik rij al jaren met de BT45 en er is géén betere band voor de cx (volgens mij dan).
Laatst heb ik me laten verleiden tot een, iets goedkopere, Exedra. Die heeft er dus maar twee maanden opgelegen.
Iemand interesse in 'n zo goed als nieuwe Exedra? 17", dat wel.

Levensduur hangt van te veel factoren af om daar iets zinnigs over te melden. Maar het sterke punt van de BT'tjes is de dubbele compound. Dat wil zeggen dat het rubbermengsel in het midden van de band iets harder is als het mengsel aan de kanten van het loopvlak.
Lekker lang rechtuit en platter als je dacht door de bochten dus.

Oke, nu even bellen naar Bridgestone voor mijn centen, dat mag wel na zo'n reclameverhaal.

Groeten, Ron

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 okt. 2004 23:39 
Ron,
Ik stuurde je een mail op het hondacx500 account, maar die krijg ik terug...zal wel niet actief zijn.
Wil je me je mailadres geven of mij een mail sturen? Ik heb namelijk een vraag die ik niet op de site wil stellen. ( wel een nette vraag hoor)
Groeten
Ray ( die de BT's ook goed vindt...)

Schrijver Ray
Gast 
#9 | Geplaatst: 26 okt. 2004 23:41 
Oh ja : r.nijskens@wxs.nl

Groeten
Ray ( die wel eens te haastig is...)

Schrijver Pluis
Gast 
#10 | Geplaatst: 27 okt. 2004 10:06 
Ik heb de mijne gekocht met banden van Heidenau erop. Nog nooit van gehoord, maar ze schijnen vaak op scooters te worden gebruikt.

Ik weet niet of iemand ervaring met deze banden heeft, maar ze voelen mij niet zo lekker aan.Kan iemand ervaringen delen?

Ik ga overigens wel shoppen voor BT45's of Conti's.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 okt. 2004 20:36 
Continentals zijn ook erg populair voor de CX. Zijn iets goedkper en hebben een ook een lange levensduur. BT45 is uiteraard de beste koop. Ik heb deze ook op mijn Silverwing en hebben toch al heel wat kilometers gedaan.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 27 nov. 2004 22:13 
Ik zweer echt bij de BT45´s. Zowel op droog als nat wegdek, altijd voorspelbaar en lange levensduur met blijvende prima rijkwaliteit. Kost misschien iets meer, maar verdient zich zeker terug.
Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Battlax BT-45 Banden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven