Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Elektrisch probleem in stuurkolom

 
Schrijver gertnoels
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 okt. 2004 08:11 
M'n CX500 heeft sinds deze week het volgende: als ik het kontakt opzet en het stuur verdraai van rechts naar links, dan gaan de kontaktlichten uit, en kan ik ook niet starten!
Eenmaal gestart, gaan bij verdraaien stuur alle lichten uit, maar hij blijft wel draaien. Als ik de dikke kabelboom (die links onder de tank uitkomt) beweeg geeft hetzelfde effekt.
Heeft iemand dit al voor gehad?
Blijkbaar is er een kabel doorgesleten of een connector maakt slecht contact? Om het probleem te vinden zal ik toch wat moeten demonteren? Kan iemand mij adviseren hoe ik best te werk ga?

Groeten,
Gert

Schrijver frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 okt. 2004 08:55 
Beste Gert,

Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. Bij mij lag het aan de connector op het contactslot. Enkele pooltjes waren (bijna) doorgesleten. Waarschijnlijk door het bewegen van de draadboom bij sturen.

Schrijver luud
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 okt. 2004 10:09 
Hallo Gert,
zorg dat je een goede universeelmeter hebt en meten maar. Sucses,
Ludo

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 okt. 2004 10:48 
Ik had dito probleem: breuk in (als ik me goed herinner rode) draad, vlak vóór de overgang naar het klemmetje in het stekkerblokje. Ik heb het klemmetje van de betreffende pool er afzonderlijk uitgepeuterd, vervangen door een standaard plat klemmetje en dat weer teruggeschoven in het stekkerblokje.
Succes!
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 okt. 2004 11:32 
De draaden zijn in de loop van de jaren hard geworden daar het sturen gaat de draadboom op en neer en daardoor kunnen de draden knapen, het koper is wel soepel,maar de bescherming wordt harder en dat knapt.

Groeten

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 okt. 2004 11:46 
Bij mijn cx500c heb ik zo'n 5 keer per jaar hetzelfde voor. Ik heb er tot nu toe nog niks aan gedaan want ik heb schrik om iets te verprutsen. Het lijkt me een dure oplossing als je dit door een monteur wil laten doen, dus ik ga er toch ook eens naar moeten zoeken.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 okt. 2004 12:29 
Beste,
bij mij is dit ook eens voorgekomen en zat het probleem in de kabelboom onder de tank.
Onder de tank zit een verbinding van 5 of 6 zwarte draden (5 naar voor aan stuur en bediening en 1 naar achter).
Deze draden zijn aan elkaar gesoldeerd en je raadt het al, de draden breken af net aan de soldering, NIET de soldering zelf.
Hiervoor moet wel een deel van de kabelboom open, beginnend vanaf het stuur, tot ongeveer boven de radiator.
Nadien terug stevig intapen!
Succes.

Schrijver gertnoels
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 nov. 2004 08:37 
Bedankt allemaal voor de tips!

Ik ben het voorbije weekend aan't zoeken geweest. Het probleem zat in een slecht contact in de connector naar contactslot (zoals bij frans).

Groeten,
Gert

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Elektrisch probleem in stuurkolom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven