Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Inhouden bij het versnellen

 
Schrijver post94er
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 okt. 2004 16:56 
Als ik met mijn CX 500 C op de (autosnel)weg een tijdje aan een constante snelheid rijd en ik wil een voertuig inhalen, dan gebeurt het regelmatig dat mijn bakkie precies geen zin heeft om wat extra power te geven. Hij begint dan als het ware te pruttelen.
Ik heb dan drie mogelijkheden:
of ik schakel een versnelling terug (niet echt interessant als je al 120 rijdt,
Of ik geef héél langzaam wat gas bij
of ik blijf achter het voertuig rijden.
Aangezien mijn toerenteller dood is, kan ik niet zeggen bij hoeveel toeren dit fenomeen zich voort doet of bij hoeveel toeren.
Wel is zeker dat het niet bij een bepaalde snelheid is. Of het nu 80, 100 of 120 km/h is, hij weigert op te trekken.
Raar is wel dat deze weigering er alleen is als ik even aan een constante snelheid tuf.

Weet er iemand een mogelijke oplossing?
Liefst een simpele, want zoveel ken ik niet van techniek?

Schrijver jthole
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 okt. 2004 17:03 
Mijn CX had datzelfde probleem, en nu, met nieuwe bougiedoppen is het compleet weg. Hij trekt nu veel gelijkmatiger door het hele toerengebied. Wellicht de moeite waard om eens uit te proberen?

Schrijver post94er
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 okt. 2004 17:23 
Jthole, was het bij jou ook alleen als je na een cte snelheid wou versnellen of had je het ook bij bvb. vertrekken aan verkeerslicht?

Schrijver jthole
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 okt. 2004 13:49 
Ik had het probleem wanneer ik snel wilde optrekken, en de motor hield in wanneer ik rond de 6000 toeren kwam. Het probleem trad op in iedere versnelling. Bovendien liep hij "rauw" bij nat weer.

Schrijver post94er
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 okt. 2004 15:56 
Jthole,

blijkbaar hebben wij dus een verschillend probleem. Ik zag op het eerste zicht al geen probleem aan de bougiedop, ook de kabel leek mij nog in goede staat.
In ieder geval bedankt

Heeft er iemand anders een suggestie?

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 okt. 2004 20:33 
Carburateurs synchroniseren en mengsel afstellen. Een makkelijke klus en dan eens zien of dat helpt anders weet ik het ook niet. Kijk eens op onderstaande link voor meer info:

http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/carbs_balance/

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 okt. 2004 16:57 
Als dit symptoom zich voordoet bij een bepaald toerental (dus ongeacht de snelheid) is het geheid de dynamostator of mogelijk (een van) de pick-up spoelen.

Er is daarover al genoeg geschreven op dit prikbord, zowel over het stellen van de diagnose als over de reparatie. Gebruik de zoekfunctie.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver cx5001982
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 nov. 2004 09:34 
beste mensen zeer dikkels komt deze storing voort uit het feid dat de benziene stand in een van de carps of bijde, te laag is ,dat wil zeggen dat als je ver sneld er een hapering komt , kijk eersteven of dit het ge val is ,voor je verder gaat met on kosten maken, dit wil niet zeggen dat dit het uevel is maar 50 % kans van wel dit kan zijn een lek vlottertje of ver keerde stand van de naalt , veel succes met je hobby gr harry

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 nov. 2004 11:30 
we zijn voor mekaar te helpen niet waar dus geef deze motor rijder maar eens een goede antwoord waar hij wat aan heeft.
groeten Ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cx 5001982
Gast 
#10 | Geplaatst: 10 nov. 2004 23:36 
al te achterhalen.

Schrijver j betad
Gast 
#11 | Geplaatst: 10 nov. 2004 23:45 
ouwe jan, je hebt mischien wel gelijk maar isdereen probeert op zijn manier te helpen,maar een diagnoze stellen zonder iet gezien of ge hoord te hebben is het zelfde als aan de docter vragen door de telefoon,wat je mankeerd als je het boekje pakt en kijkt wat er allemaal mis kan gaan ,dan zie je dat dat nogal wat oor zaken kunnen zijn, maar eerst dit forem af snuffelen helpt dikwijls al een heel eind het is allemaal goed bedoeld jan en zo lang er iemand nog probeert om te helpen zit het met de cx klub best nog wel goed gr andere jan

Schrijver post94er
Gast 
#12 | Geplaatst: 11 nov. 2004 11:30 
Ondertussen heb ik mijn CX aan een vriend gegeven die hem wilt ombouwen tot een "fantasie"-motor.
De reacties heb ik uitgeprint en aan doorgegeven. Aangezien hij verschillende modellen heeft staan en ik weet niet wanneer hij er aan gaat beginnen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Inhouden bij het versnellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven