Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Maar weer eens de stator?

 
Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 okt. 2004 22:42 | Aangepast door: JosvanR 
Goede Navond allen!
Helaas ben ik tijdens een -koud- ritje vandaag weer geconfronteerd met oplaadproblemen. Ik had al eerder gemerkt dat de ri-aanwijzers nogal sloom werden bij stationairloop. Vandaag laadde de accu niet meer bij. Als ik de koplamp uitzet, geeft-ie nog wel zo'n 13,4 V maar met de koplamp aan loopt dat snel terug naar zo'n 12 V. Vanavond de weerstand gemeten maar die kwam vreemd genoeg geheel overeen met de waarden in het boek. Voor de zekerheid nog eens vegeleken met de waarden van de pas gewikkelde stator van mijn andere CX maar ik kon geen gekkigheid ontdekken. Da's toch wel raar! Ik heb de contacten schoongemaakt en ingespoten, en ook de accupolen schoongemaakt en het zaakje weer aangesloten. Iemand al een idee zo voor de vuist weg????

Schrijver Rob Draaisma
Gast 
#2 | Geplaatst: 31 okt. 2004 22:51 
slechte accu.
sluiting.
corrosie aan accukabels en massa aansluitingen.
??????

Schrijver Silver
Gast 
#3 | Geplaatst: 31 okt. 2004 23:06 
Jos,

Klinkt als slechte massa!

Groeten,
Silver

Schrijver Ray
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 nov. 2004 16:11 
spanningswisselaar?
Groeten
Ray(die soms ook maar wat roept...)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 nov. 2004 18:58 
Inderdaad ofwel een slechte accu dan wel slechte massa.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#6 | Geplaatst: 1 nov. 2004 21:40 
heb je drie gele draden al door gemeten, ze moeten alle drie de zelfde waarde aan geven.

Schrijver JosvanR
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 nov. 2004 23:54 
Accu is volgens mij OK (ontlaadt niet snel)
Heb de kabels en aansluitingen inmiddels schoongemaakt; kijken wat dat oplevert. Spanningsregelaar? Zou dat kunnen? Ik zie het verband niet helemaal maar ik heb sowiso weinig verstand van elektra (vandaag nog alle stoppen laten doorslaan bij het ophangen van een tuinlamp!). Welke drie draden bedoel je Arno? Ik heb de connectors onder het zadel al doorgemeten.

Schrijver marcobecker
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 nov. 2004 12:00 
Ik heb het een en ander door gelezen. Wij het zeker weten lees dan het stuk dat ik beschreven heb over de dynamo. Als je mijn naam op google in vult kom je er van zelf terecht. Marco Becker.
Toch lijkt het meer op een slechte accu en of massa probleem. Wil je het zekker weten zul je toch moeten beginnen met de dynamo. Als je dan toch gaat meten controleer je gelijk de hoofd stekker met de drie gele draden. Dan wil ik nog een andere op merking maken, De motor heeft geen spanning nodig om te kunne lopen. De accu zou je er uit kunnen halen en dan kan je de motor gewoon aan duwen. Als de motor eenmaal loopt gaat deze niet uit omdat er geen elektra meer aanwezig zou zijn. Je mag me ook bellen voor meer info. Marco Becker 0321 312336
Groetjes Marcobecker@zonnet.nl

Schrijver JosvanR
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 nov. 2004 15:05 
We gaan weer eens lezen! Marco bedankt voor je tip!

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#10 | Geplaatst: 2 nov. 2004 21:50 
De drie draden die van de dynamo af komen, voor de spanningsregelaar, de spannnig is ongeveer 30volt wisselspanning en de ohm zjn laag, alle drie moeten de zelfde waarde afgeven,

Schrijver JosvanR
Gast 
#11 | Geplaatst: 5 nov. 2004 23:19 
Ik heb de massa zooi schoongemaakt en weer aangesloten. Hoe meet ik echter de drie gele draden?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 nov. 2004 23:41 
Dat doe je zo.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Maar weer eens de stator?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven