Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

??voorrem??

 
Schrijver fransb
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 nov. 2004 22:26 
vraagje:
mijn voorrem functioneert niet goed. Er zat een rechthoekig reservoir op (geen origineel Honda) maar deze remde "sponzig": 2 keer knijpen, dus link. Heb er nu een (Honda) met rond reservoir opgezet, heeft weerstand genoeg maar remt niet voldoende. Volgens het boek zou de rechthoekige met 1 remklauw op m'n CX 500 uit '80 moeten zitten maar er zitten er 2 op m'n fiets. Rara en wie kan mij hiermee verder helpen?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 nov. 2004 23:40 
Het ronde remreservoir is van 1978/79. Vanaf '80 rechthoekig origineel.
In Europa werden alle CX-en met 2 remschijven geleverd; in de USA met 1.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 nov. 2004 23:57 
Grote kans dat er een zuiger vast zit. Oplossing: schoonmaken en evt reviseren

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 nov. 2004 10:03 
Kan ook heel goed aan de remleiding liggen. De kwaliteit en de stevigheid vermindert met de jaren.
Beste oplossing is dan stalen remleidingen monteren. Dit scheelt meestal een pak (reeds op 2 CX-en uitgevoerd, telkens met goed resultaat).
Kost wel +/-100€, net als originele bij meneer Honda.
Hierop best niet besparen!

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 nov. 2004 11:54 
Pak de remleiding vast en knijp met de ander hand de rem stevig in. Als de remleiding in de hand voelt uit zetten is dit je probleem. Monter nieuwe remleidingen. Type staal flex kost je ongeveer 140 euro.
Voor meer informatie Tel 0321 312336
Groetjes Marco Becker.

Schrijver fransb
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 nov. 2004 21:27 
Probleem opgelost: heb voor 35 euri 'n goede gebruikte hoofdremcylinder kunnen kopen: 'n rechthoekige Honda en nu remt ie goed: de ronde zoals Floris zegt is van 78/79, volgens mij had de CX toen nog 1 remschijf, dit staat volgens mij verkeerd in Peters!
Frans

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 nov. 2004 23:25 
Hoezo staat dit verkeerd in Peters?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Pluis
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 nov. 2004 10:56 
Ik heb een vroege CX (juni '78), rond reservoir en twee schijven.

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 nov. 2004 18:58 
Waarom remt de mijne dan niet goed met 'n rond reservoir en wel met een rechthoekig? De druk blijft dan wel, wordt niet sponzig dus 't ligt niet aan de remleidingen.
Trouwens mijn Peters is geen Peters maar 'n vraagbaak; practisch alle CX500-types staan erin.
Fransb

Schrijver Pluis
Gast 
#10 | Geplaatst: 16 nov. 2004 15:58 
Ik zou 't niet weten.

De mijne remt overigens niet echt sponzig, maar ook ik moet de eerste keer de handle wat verder inknijpen de tweede keer. Ik wijt het echter aan de manchetten van m'n remcylinders, die ga'k zogauw ik kan eens vervangen.

Schrijver Gelton
Gast 
#11 | Geplaatst: 27 dec. 2004 15:37 
Beetje laat misschien, maar ik weet dat er een maatverschil bestaat tussen het zuigertje van de hoofdremcilinder. Bij de dubbele remschijven is die iets groter van diameter om meer remdruk op te bouwen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 ??voorrem??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven