Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Doorgebrande Zekering

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver post94er
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 nov. 2004 17:23 
De platte zekering van 30A van mijn CX650C is doorgebrand.(leuk als je hem twee dagen onder je gat hebt) Deze zekering bevindt zich ter hoogte van de accu. Misschien een idiote vraag, maar kan iemand daar een mogelijke reden voor geven. Als ik een paar mogelijke redenen heb moet ik niet op zoek naar de spreekwoordelijke naald in de hooiberg

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 nov. 2004 17:28 
deze is alleen voor de startmotor
ouwe jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver rupert
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 nov. 2004 17:43 
De mijne is vorig jaar ook gesneuveld : door de ouderdom is het metaal "vergruizeld". Ik heb hem zonder problemen vervangen door een 15A zekering. Ik vermoed dat hij niet voor de startmotor dient maar juist voor al de rest.
Rupert

Schrijver post94er
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 nov. 2004 18:13 
Ouwe Jan
De moto is tijdens het rijden stil gevallen. Er brandde geen lichtjes meer.
Nog steeds de startmotor

Schrijver deErik
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 nov. 2004 11:36 | Aangepast door: deErik 
Kinkt mischien raar maar haal je knipperlicht regelaar eens los en kijk of die zekering dan nog door brand!
Ik had namelijk het zelfde probleem en het knipperlichtding (weet ik hoe die in het echt heet!)was de oorzaak!
groet Erik

Schrijver harings ronald
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 nov. 2004 16:50 
Deze zekering is eigenlijk de hoofd zekering van de CX . Van de batterei vertrekt 1 kabel (stroom draad) naar de zekering die zich bevind op de zijkant van de startrelais ,van hier uit vertrkt de stroom naar de startmotor en naar de rest van de CX.Deze zekering is bij mijn GL al 5 jaar gewoon overbrugd met een gewone stroomdraad ven ongeveer 1,2mm dik.hier heb ik nog geen problemen mee gehad

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 nov. 2004 16:55 
Toch oppassen igv kortsluiting; vraag Ray maar.

Als een zekering doorsmelt is er altijd ergens sluiting in het circuit of zijn er te veel verbruikers voor de (doorsnede van de) voedingdraad. Dan kan je CX makkelijk in de hens vliegen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver post94er
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 nov. 2004 16:55 | Aangepast door: post94er 
Erik,
niets is raar als om electrisch gaat.
Mijn voorste pinkers blijven constant branden. Als ik ze gebruik pinken ze wel. Ik dacht dat het er speciaal voor gedaan was
Ik zal zaterdag eens kijken of dat het probleem. Dan zou mijn bestelde zekering binnen zijn.
Bedoel je met dat ding missccvhien "een relay"?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 nov. 2004 17:36 
even na gekekenover de zekering dezeis voor de terug voer van de spanning van de dynamo maar ook als voeding voor richtingaan wijzer RELAY en voor de lampjes voor de versnelling +schakelaar
ouwe jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cx 5001982
Gast 
#10 | Geplaatst: 7 nov. 2004 12:56 
auwe jan zijn lammpje doet het nog steeds goed

Schrijver cx 5001982
Gast 
#11 | Geplaatst: 7 nov. 2004 12:57 
dat van mij minder jan 2 fouten is minder gr harry

Schrijver post94er
Gast 
#12 | Geplaatst: 7 nov. 2004 20:51 
Momenteel heb ik een vermoeden dat het probleem zich in het rode Run/Off-schakelaartje zit.
Bij een van mijn pogingen begon het daar ineens te roken. Direct het contact afgezet, maar ook de zekering ('t was mijn laatste)ging erdoor?
Ik zal weer moeten wachten tot dinsdag op een nieuwe lading.
Heeft er misschien iemand een idee of ik deze schakelaar niet gewoon kan overbruggen?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 nov. 2004 23:14 
Je kunt een van de kabeltjes onder de buddy lostrekken (die komt uit de CDI box, weet allen niet welke kleur).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 8 nov. 2004 19:26 
Volgens mij heeft een 650C transistor ontsteking en dus geen CDI box. De kleur van de 'kill' draad is (dacht ik) zwart-wit.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 8 nov. 2004 21:31 
Klopt ! Te veel de 500 CDI CX in gedachten.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Doorgebrande Zekering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven