Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Doorgebrande Zekering

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver rupert
Gast 
#16 | Geplaatst: 8 nov. 2004 21:38 
Volgens het schema staat bij een transistorontsteking de kill schakelaar (Zwart en Zwart/Wit) verbonden met de + 12 Volt via de 30 A zekering en de kontaktschakelaar. Je moet de oorzaak dus zeker aan de killschakelaar, aan de kontaktschakelaar, aan de ontstekingsdoosjes of aan de bobijnen zoeken (telkens Zwart/Witte draad)
Succes

Schrijver post94er
Gast 
#17 | Geplaatst: 9 nov. 2004 13:54 
Rupert,
ken jij iemand in de omgeving van A'pen die misschien bij mij thuis een lookske kan taken.
Zoniet, dan ga ik hem binnen doen.
Ik ken zelf eigenlijk niet zoveel van "den elentriek".

Schrijver Pluis
Gast 
#18 | Geplaatst: 15 nov. 2004 11:11 
M'n CX had 11 jaar stilgestaan en heeft ook in de eerste week z'n hoofdzekering eruit geplopt. Nieuwe erin en sindsdien geen enkel probleem.

De draad in die zekeringen is geloof ik een legering van tin, zink en soms lood. Als dat klopt, gaat het dus echt wel oxideren. Ik had m'n groot licht aanstaan (wel schrikken als dat dus ineens uitgaat!) en dat was genoeg om de zekering door te laten slaan.

Maar goed, nu geen probleem meer, dus. Ik kon trouwens wel blijven rijden (bijkomend voordeel van de CDI-CX'en).

Schrijver rupert
Gast 
#19 | Geplaatst: 15 nov. 2004 19:26 
Met mijn transistor ontsteking stond ik toen mooi stil !

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Doorgebrande Zekering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven