Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stalling in de winter, hoe?

 
Schrijver frans muller
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 dec. 2002 19:09 | Aangepast door: Moderator 
Wat is de beste manier om je motor de winter door te laten komen?
De carburateurs leegrijden/aftappen of pas in het voorjaar de oude benzine aftappen?

Alvast bedankt voor jullie advies.
groetjes, Frans.

Schrijver niekvdh
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 dec. 2002 21:56 
De enige reden om brandstof in de carburateurs te houden zou zijn dat de rubbers dan niet uitdrogen. Maar als je motor niet loopt, spoelt er ook geen benzine door de poorten. Volgens mij kan je beter meteen je carburateurs aftappen, dan kan de benzine in de vlotterkamers ook niet gaan vergommen of zo. Helemaal zeker ben ik er niet van , maar instinctief zou ik voor meteen aftappen kiezen. Of lekker blijven rijden. Jij hebt toch ook een Wing? Het gaat lang goed met zo'n kuip.

Niek

Schrijver frans muller
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 dec. 2002 22:56 
hoi niek,
rijden gaat momenteel nog prima, maar binnenkort zal ik geregeld met de auto moeten gaan. omdat ik (start)problemen krijg als de motor 1-2 weken niet gelopen heeft vroeg ik mij af wat het beste was. ik weet niet op welke termijn je problemen zou kunnen krijgen met het uitdrogen van de rubbers, maar mijn eerste gedachte was ook dat aftappen met beste zou zijn.
voorlopig mag ik nog (even) rijden.
groetjes, frans.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 17 dec. 2002 10:57 
Wat betreft de startproblemen na 2 weken stilstaan: een paar honderd meter voordat je thuis bent de kraan op 'off' zetten. Je rijdt dan de cabarateurs op het laatste stukje leeg en je hoeft de benzine er niet voor het starten uit te laten lopen.
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver niekvdh
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 dec. 2002 21:18 
Frans, ik lees uit je bericht dat je binnenkort niet meer mag rijden. Hopelijk alleen in de kou?

Niek

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 dec. 2002 14:40 
Niek,
De komende tijd ga ik enkele collega's meenemen. zodoende mag (kan) ik niet meer met de motor, maar daarna!!!!!
Bij deze wens ik iedereen alvast prettige feestdagen en een gezond, gelukkig en motorvriendelijk 2003 toe.
groetjes, frans.

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 dec. 2002 08:46 | Aangepast door: Vzes 
Ook iedereen prettige dagen gewenst.

Ik denk er nu aan: mocht je weer willen rijden, zuig dan even aan de vacuumslang van je benzinekraan en knijp de (middelste) slang dicht met het kraantje op 'on'. Hierdoor worden de carburateurs weer gevuld, want anders start je tot je een ons weegt...

René

Schrijver Switzar
Gast 
#8 | Geplaatst: 21 dec. 2002 18:29 
denk je ook aan de accu? Er uit halen en aan de druppellader.
De banden. Goed op spanning houden en indien mogelijk van de grond.
Ron

Schrijver frans
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 jan. 2003 20:52 

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stalling in de winter, hoe?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven