Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

loopt slecht

 
Schrijver Gelton
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 nov. 2004 22:07 
Beste mensen wie kan mij helpen met mijn pas verkregen cx500-b van 1981? De motor heeft 8 jaar stil gestaan. Inmiddels heb ik een grote beurt uitgevoerd waarbij ook de carburateurs zijn gereinigd Tevens nieuwe laserdempers gemonteerd.
Hij start goed maar loopt zeer slecht. (met choke open iets beter). Komt niet op toeren en knallen in de uitlaat. Stekkerverbindingen naar onsteking reeds doorgemeten maar enkel lichte afwijking in weerstand tussen wit en groen(massa) gemeten (294 ohm i.p.v.315-385? volgens peters). De staat van de CDi weet ik niet. Bij het kleppenstellen viel mij op dat de stand van de merktekens niet overeenkomen met de gegevens van peters. Gesloten kleppen staat niet gelijk met TR maar met de dubbel strpen van vervroeging! Is dit de oorzaak of kan er nog iets anders mis zijn?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 nov. 2004 22:17 
www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/wontgo/

- Zijn de carbs echt goed schoon?
- Zit er roest in de tank of tankfilter?
- Meet de bougiedoppen door: de max. weerstand bedraagt 5 kOhm
- Probeer 'ns een andere CDI
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 nov. 2004 22:55 
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de kleptiming verkeerd is komen te staan, tenzij de distributieketting erg veel te los is en ie dan een tandje overslaat. Echter, niemand die dáár mee zou (kunnen) rijden. Het zou zo'n hels kabaal geven, als de ketting dan al niet geknapt is.
Echter als je de kleptiming wil controleren, zou je nog het volgende kunnen proberen: draai een bougie eruit en laat voorzichtig een lange schroevedraaier door het gat zakken tot op de zuiger. (Voorzichtig anders maak je de zuiger stuk!)
de zuiger staat twee keer op het BDP (zichtbaar aan de hoogte van de schroevedraaier), een keer als zowel inlaat als uitlaat kleppen een tijdje gesloten zijn, en een keer als de uitlaatkleppen aan het sluiten zijn (of net gesloten) en de inlaat kleppen net aan het openen. Uiteraard moet links met links en rechts met rechts corresponderen.
Succes.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 nov. 2004 23:36 
Wat weet je van de historie van de CX. Het kan zijn dat ie niet voor niets 8 jaar heeft stilgestaan. Zijn er vlak van tevoren reparaties uitgevoerd ? Zo ja welke?
Als de kleptiming verkeerd is kan het liggen aan een versprongen/verkeer gemonteerde nokkenasketting. Vreemd is wel dat je schrijft dat ie goed start (en waarschijnlijk ook goed stationair loopt ?).
Dan lijkt het mij te liggen aan de voorontsteking en de daarbij toerenafhankelijke vervroeging (die niet instelbaar is) en die wordt bereikt door de combinatie van pulsspoelen (in het achterdeksel achter het chromen plaatje) en CDI.
De tips van Floris zijn het uitproberen waard; niet kostbaar en met de motor in het frame ook door een leek uit te voeren. Ik tip ook op de CDI.
Succes,

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 nov. 2004 19:59 
valse lucht. verbinding tussen carbs/cilinders lek???????
theo cx ds

Schrijver Silver
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 nov. 2004 20:57 
Het knallen van de uitlaat duidt op een te rijk mengsel. Zijn de bougies vervangen, en zo ja hoe zien deze er uit als je ze er uit haalt?
Na 8 jaar stilstand zit er waarschijnlijk veel condensvocht in het blok. Laat hem is goed warm worden en kijk naar de rook die uit de uitlaten komt. (Witblauw of zwart)

Groeten,
Silver

Schrijver Gelton
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 nov. 2004 22:11 
Ik ben echt onder de indruk van de reacties. Bedankt zover.
Inmiddels heb ik de bougiekappen doorgemeten (4,35/4,80 Kohm) dus dat moet goed zijn. Ook de kleppen nogmaals gecontroleerd en staan dus toch goed (zeker vuiltje in mijn ogen gehad) Zojuist weer gestart stationair gaat redelijk, maar loopt nog steeds slecht als ik meer gas geef. Prompt begon het carburateur tussenpijpje hevig te lekken. Dus morgen eerst maar weer eens de carburateurs nakijken en opnieuw doorblazen. De CDi blijft nog steeds een vraag. Heeft iemand nog een bruikbare TIA02-14 CDi unit te koop? Dan kan ik dat ook nog eens proberen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 nov. 2004 09:43 
vlotter naald blijft hangen,lekkage duid daar op of vlotter is lek
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Ray
Gast 
#9 | Geplaatst: 11 nov. 2004 11:41 
Als ie beter loopt als je choked, dan staat ie m'.i. te arm, want met choken haal je lucht weg, en wordt het mengsel blijkbaar iets beter....
De CDI moet je gewoon eerst even lenen voordat je daar serieus geld aan uitgeeft...
Groeten
Ray

Schrijver Gelton
Gast 
#10 | Geplaatst: 11 nov. 2004 20:17 
Ik geloof het probleem opgelost te hebben. Vandaag de carburateurs nogmaals gereinigd en alle afsluitrubbers incl. vlotternaalden vervangen. Eerste keer de primaire sproeiermond over het hoofd gezien want die was nog steeds vuil. Nu loopt hij een stuk beter. Start goed en gas pakt lekker op. Bedaankt voor alle reacties, geweldige site met mensen die veel verstand van zaken hebben.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 nov. 2004 08:53 
Nou van deze kant veel plezier met de motor en maak maar veel klm mee ,zorg wel voor de winter slaap tank vol benzine carberateurs leeg en accu warm weg zetten en de motor niet erder laten lopen als je er een vlink eind mee gaat rijden,vanaf deze kant vast een plezierige uiteinde en een prettig begin
ouwe_jan
ha ik ben vast de eerste voor het volgende jaar 2005
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Pluis
Gast 
#12 | Geplaatst: 15 nov. 2004 10:54 
Yo! Lopen! Goed hoor...

Enneh... Wat nou winterstop? Rijden die hap!

Ik kwam van de week een Suzuki GSXR750 tegen, kwam me voorbijknallen op de A2. Twee kilometer later stond hij in de berm. Ik ernaartoe, zei hij dat z'n carburateurs altijd bevriezen als het koud is en mist. Na vijf minuten reed hij weer, en knalde mee weer voorbij. En vijf kilometer later stond hij weer in de berm...

Op zo'n moment kan ik maar één ding zeggen: leve de CX!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 loopt slecht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven