Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Andere weerstand nieuw model knipperlicht

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 5 dec. 2004 12:58 | Aangepast door: coenox 
Ik kon het weer niet laten. Mijn derde CX rijdt gewoon, in tegenstelling tot de eerste twee. Wat doe ik? Ik kan de neiging om een en ander te veranderen niet onderdrukken. Daarbij kom ik het volgende probleempje tegen:

De nieuwe moderne knipperlichten die ik er op heb gezet branden wel, maar knipperen niet. Als ik de oude (21W) lampen er in zet doen ze het wel. Deze zijn echter zo groot dat het glaasje er niet meer op past. De nieuwe 10W lampjes knipperen niet. Hoe los ik dit op ?

Coen
PS Weerstand er tussen ? Maar hoe ziet dat er uit en waar plaats ik dat?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 dec. 2004 13:05 
een clignoteur erop van 2x10,2x10 12v.
Of lampjes van 15 w erin, die zijn kleiner en en doen het misschien ook.
Bij mij zit er overigens standaard 18 w lampen in.
Groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver Guernica
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 dec. 2004 18:39 
Hey Coen,

Weerstand ertussen: niet goed hoor, energieverspilling....
Wat denk van iets origineels? plaats 2 van die knipperlichten in serie (zit je zowat aan het oude vermogen), alles werkt zoals het hoort en je hebt de enige CX met dubbele signalisatie. (Mag het volgens de nederlandse wetgeving?)

Daniël

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 5 dec. 2004 20:27 
Ik heb geen idee of het mag. Ik heb ooit nog wel eens plannen gehad voor een rijdende kerstboom. Met van die blacklights die je tegenwoordig wel op scooters ziet. Maar dat is voor een andere keer. Ik ga eerst de tips van Theo opvolgen.
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver vlijm
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 dec. 2004 10:41 
in serie met een lampje of weerstand niet doen...
Dan veranderd de spanning en brandt het lampje veel te zwak. Lekker veilig...

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 dec. 2004 20:19 
Coen,
Je 2 X 10 W lampjes (voor en achter per kant) gebruiken samen geen vermogen genoeg om de pinkerbus te laten werken. Weerstanden in serie helpt zeker niet. Dan verbruik je alleen MINDER, niet MEER.
Wat je zou kunnen doen :
1 ergens een extra lamp van 20W per kant bijzetten zodat je weer op 40 watt totaal komt
2 de knipperbus aanpassen zoals ik al voor Terry gedaan heb. Is wel een delikaat werkje maar het kan.
3 Gemakkelijkste oplossing : de originele pinkerlichten laten zitten of ging dat gewoon te goed ?

Schrijver rupert
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 dec. 2004 20:21 
niks nie anoniem !
Ik dus, Rupert

Schrijver terry

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 dec. 2004 21:34 | Aangepast door: terry 
Nog even over het fijne werk van Rupert. Werkt perfect en met een standaard knipperdoosje uit de autohandel,gedaan dus met zoeken naar orginele ronde knipperdoosjes van Honda. Heb vooraan de twee standaard knipperlichten en achteraan 4,twee extra op de koffers erbij. Nog een zoemertje parallel erover omdat ik soms de knipperlichten vergeet uit te doen. En volgens mijn bescheiden mening blijkt deze oplossing van Rupert stabieler te zijn.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 8 dec. 2004 21:23 
De originele pinkerlichten laten zitten was geen optie. Ik heb de voorkant wat aangepast en kan deze nu niet bevestigen (of ik zou langer moeten zoeken naar een ander systeem). Ik ga denk eerst de oplossing van Theo proberen met een ander knipperdoosje van 2x10 + 2 x10 Watt. Bedankt voor alle raad. Ik laat nog weten of het gelukt is.
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 9 dec. 2004 22:58 
de knippers achter zwaarderepeerkes geven dan doen zenut ook moet zelfs op een peerke pinken als dat maar ge noeg af neemt alla de groeten van nun belg

Schrijver coenox

Voorzitter 
#11 | Geplaatst: 19 dec. 2004 12:18 
Ik heb toch nog het kleine model lampjes kunnen vinden, 23 W. Probleem opgelost. Bedankt voor alle tips.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Andere weerstand nieuw model knipperlicht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven