Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voorwiel in onbalance.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver cxerRuud
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 dec. 2004 16:32 
Wie weet raad?
Alsik met losse handen rij(stapvoets)
dan begint het voorwiel teschudden.
wat kan dit zijn:voorwiel uitbalenceren of speling in de voorvork???

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 dec. 2004 16:52 
Kan allebei Ruud, en het kan ook nog aan je remmen liggen. En aan de lagering.

Met andere woorden: Werk aan de winkel!

Ron.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 dec. 2004 18:37 
Zet de motor op de middenbok en probeer het voorwiel van links naar rechts (of andersom) te bewegen. als het beweegt dan zijn je lagers versletenn. Het kan ook indicatie geven dat je balhoofd lagers versleten zijn of een versleten voorband kan ook gevolgen hiertoe hebben.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Ray
Gast 
#4 | Geplaatst: 13 dec. 2004 00:51 
Kan ook een gecupte voorband zijn inderdaad!
Groeten
Ray ( en dan maar hopen dat het geen D-cup is..)

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 dec. 2004 12:51 
Hoi Ruud,

Ik heb hetzelfde - alleen dan bij iets hogere snelheid (rond 60km/ph). Maar dat komt door mijn topkoffer. Zonder koffer ook geen geschud. Kan het dat misschien zijn?

Schrijver cxerRuud
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 dec. 2004 10:25 
Heren heren bedankt,

Wat is dit toch een ideale manier om van je probleempjes af tekomen.
Wat ik eerst niet voor mogelijk hield is toch de(oplossing.)
Wat is het geval; ik rijd sinds kort met een topkoffer en op aanraden van iemand
Heb ik de topkoffer er afgehaald en het schudden is weg.
Maaaar nu, hoe komt dat en wat kan ik er aan doen???

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 dec. 2004 21:54 
als dit het geval is is 50 procend het bal hoofd de dader kijk dat eerst even na gr j betad

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 14 dec. 2004 22:06 
Hallo CXerRuud, even zoeken op het internet leverde dit verhaal op. Een beetje technisch misschien, maar het stukje "topkoffer" (na de foto van de XJ900) geeft volgens mij aan wat er bij jou aan de hand is.
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver j betad
Gast 
#9 | Geplaatst: 14 dec. 2004 23:44 
beste mast als je het probleem nog eens bekijkt merk je dat het in dit ge val ge beurt bij LAGE snelheid. wat toch duidelijk een ken merk is voor een te vast of ovale kogeltjes in het bal hooft nu kun je een xj niet ver ge lijken met een cx om de een voudige reden dat de een een 4cil is en de ander een v 2 welke van huis uit ietsje ge voeligger is. ik ben be halve een cx ook in het bezit van een yamahaxj 900 dus ik kan de verge lijking wel voelen hij kan nu het beste beginnen met het bal hooft na te kijken zonder allerhande in ge wikkelde toe standen je gaat als volgt te werk je bokt de cx op tot het voor wiel vrij vande grond is nu kun je het stuur van l n r sturen en goed voelen of het niet hapert.danhuaw je de motor iet wat schuin dan moet hij xonder haperen naarhet midden terug vallen doet hij dat niet ver vang dan de lagers maar hopende je hier mee van dienst te zijn met vele groeten van j betad

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 14 dec. 2004 23:58 
Hallo Jan en Ruud , mijn "bijdrage" was meer bedoeld als achtergrond informatie over de vraag hoe het komt dat de motor gaat schudden met topkoffer. Een algemeen verhaal eigenlijk, niet zozeer speciaal voor de CX.
In het geval van Ruud zal de staat van de balhoofdlagers er ongetwijfeld mee te maken hebben.
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcel gosselink
Gast 
#11 | Geplaatst: 15 dec. 2004 10:09 
Hoi Ruud,

Ik was die anonieme "iemand" die met de gouden tip van de topkoffer kwam. Over het oplossen van het schudprobleem zou ik me niet al te druk maken. Ik rijd er al zeker 10 jaar mee rond en merk er tijdens het rijden niets van. Heb ook geen speling of wat dan ook kunnen vaststellen. Ik vermoed dat er door de koffer een onbalans ontstaat waardoor min of meer de hele motor gaat schudden - niet alleen het voorwiel.
Tip:gewoon de handjes aan het stuur houden!

Schrijver j betad
Gast 
#12 | Geplaatst: 15 dec. 2004 10:28 
ja zal wel ik ken iemand die jaren heeftrond ge reden met alleen een achter rem die vond het ook geen probleem hield daar rekening mee zij hij tot hij een nood stop moest maken en in het zieken huis terecht kwam moraal van het ver haal kijk niet hoe een ander het doet , maar zorg dat je ijgen spullen goed in orde zijn grt jan betat[ met 40 jaar er varing]

Schrijver marcel gosselink
Gast 
#13 | Geplaatst: 15 dec. 2004 10:38 
Bedste Jan,

Ik snap je reactie op mijn (bovenstaande) berichtje. Maar neem van mij aan dat ik heel erg precies ben waar het gaat om onderhoud en veiligheid. Als het echt gevaarlijk zou zijn, liet ik de motor subiet staan totdat ik de oorzaak gevonden had. Maar die is niet vast te stellen - ook niet na heel lang zoeken. Je merkt er echt helemaal niets van - totdat je de beide handen loslaat. Vandaar dat ik er gewoon mee door durf te rijden.

Schrijver j betad
Gast 
#14 | Geplaatst: 15 dec. 2004 12:41 
beste marcel mischien hebn je hier dan wat aan een cx is van nature al wiebel ge voelige maschiene van wege zijn hoog naar buiten staande cilinders bij sommige is dat wat meer dan bij dfe andere soms komt het voor dat de cilinders niet mooi singroom lopen, dan krijg je aan een kant een hardere werk slag dan de andere wat een lichte on balans kan geven een top koffer kan dat enigsinds versterken als hij vol zit met wat zwaarder materiaal en of niet goed vast staat, je krijgt dan het ge voel dat je met een te slappe achter band rijd maar ik neem aan dat dat niet het geval zal zijn gr jan met de pet

Schrijver cx 5001981
Gast 
#15 | Geplaatst: 15 dec. 2004 12:44 
wat is het toch een mooi medium he sjapo voor de makers je komt hier practies alles te weten ga zo door mensen dan komt alles goed grt harry

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorwiel in onbalance.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven