Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

synchronisatieset

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 dec. 2004 17:26 | Aangepast door: kaspar 
de ebay-verkoper shines-r-us in GB biedt voor niet ál teveel geld vacuum synchronisatiesetjes aan. Ik heb er een gekocht bij hem en vandaag mijn beide cxen ermee gesynck'd.

Misschien interessant voor deze of gene?...

Kijk anders ook op (knippen + plakken):

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30921&it em=7938749924&rd=1
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 dec. 2004 18:40 
Even naar gekeken. Ik zo'n zelfde set en deze werken prima. Deze kunnen wij zia onze Club winkel in de UK ook aanbieden maar dan alleen voor twee cylinder motoren. Ik zal de prijs eens opvragen want mischien kan het goedkoper.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver j betad
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 dec. 2004 22:41 
in de sloop op bouw kokpitje ge zocht en ge vonden daar tweevacuum meters in ge zet twee slangetjes er aan en klaar kosten7.50 euro

Schrijver voeter
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 dec. 2004 23:31 
j betad,

Omschrijf iets uitgebreider hoe je dit gedaan hebt en wat je precies bij de sloop hebt gehaald. Ik ben erg beniewd en ge-intereserd.
(mailen mag ook voeter@hondacx500.com)

Ron

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 dec. 2004 17:46 
niet mailen he , zet maar op het forum , er zijn er nog wel die willen weten , welke waardene de vacuummeters moeten hebben
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 dec. 2004 20:24 
Zelf maken is best lastig; als je al onderdrukmeters hebt moet je ze gaan afdempen. Anders blijven de naalden tijdens het meten als een gek heen en weer gaan(dat krijg je omdat je de onderduk = aanzuigdruk meet). En dat is dan best lastig / bijna niet mogelijk afstellen.
Het beste kun je het afdempen realiseren door de slangetjes tussen het inlaatspruitstuk en de vacuummeter heel iets dicht te knijpen, tot de naalden niet meer trillen; niet te veel want anders krijg je geen goede meting en natuurlijk op beide meters hetzelfde (daarom heet het synchronisatie).
Juist vanwege deze voorziening en de wijze waarop de meters accuraat worden gedempt en zijn geijkt bepaalt de prijs.
Dus ook ik ben heel benieuwd hoe je dat probleempje hebt opgelost.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 dec. 2004 17:04 
is vrij simpel hoor , leg in de slangetjes een knoop en trek die niet te hard aan , zo bekom je de simpelste demper die er bestaat en je naald zal rustig uitslaan!! greets
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver j betad
Gast 
#8 | Geplaatst: 13 dec. 2004 17:27 
bijna goed je kunt in een acuarium winkel slang af sluiters kopen die zet je op de slang een kneipt daar de door gang mee af je kent toch wel die op bzet kokpijes waar een roeren teleller en een olie druk meter in kan? nu daar monteer je twee vacuum metertjes in ver krijg baar bij auto ondeRdelen ik heb ze op de sloop ge vonden uit een minni maar ze zitten ook in een setje met afstelmiddelen .je monteerd ze dan in het cok pitje meet twee slangentjes ook van een acwarium gaat er even mee naar een moter zaak en vraag dan of je ze mag af stellen op hun aparaat wat geen be zwaar hoeft te zijn ik heb ze vast ge monteerd op mijn cx ik kan nu zien onder het rijden of ik zuinig rijd of niet wat veel in het benziene ver bruik scheelt je kunt de gas schiuf als je op snel heid bent wat terug nemen dan zie dat hij een stuk zuiniger word en toch de zelfde snel heid aan houd ge noeg uit leg zo gr jan betad

Schrijver j betad
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 dec. 2004 17:30 
voordat weer iemand begint te zijken over puntjes en kommas weet dan dat dat komt omdat ik dislecteis ben groeten jan

Schrijver Gilbert Hockers
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 dec. 2004 20:28 
Ik heb dit onderdeel nu 2 x doorgelezen maar volgens mij heeft er niemand iets gezegd over jou zinsopbouw j betad. We vinden je idee alleen heel interessant en willen er het fijne van weten.

Schrijver Anoniem
Gast 
#11 | Geplaatst: 14 dec. 2004 21:34 
sorry datisin het verleden herhaaldelijk ge beurt, dat ik daar regelmatig aan merkingen over krijg het is ook niet tegen u bedoeld sorrie als het zo over kwam ik werk nu met wind 2004 met corctie, zodat ik niet meer zo veel fouten maak dat is erg handig voor mensen zoals ik als ik nu iets fout type krijg ik een piep en kan dan corigeren, dit heb ik nu ge bruikt en je ziet het ruseltaad direct gr jan [die het nu wel kan]

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 synchronisatieset

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven