Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

olie uit cilinderkop

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 12 dec. 2004 12:09 
Vraag van Mirza:

Ik heb een technisch vraagje omtrent mijn Zilverwing.

Kortgeleden heb ik de koppakking vervangen incl. enkele rubbers. Nu de cilinderkoppen volgens de boeken in elkaar zijn gezet blijkt dat uit één van de gegoten gaten olie uit komt bij het warmdraaien van de motor.

Ik kan nergens in de boeken terugvinden waar die gaten voor zijn en wil de cilinderkop (eentje die maar lekt) pas weer lichten als ik weet wat ik moet doen. Erggens heb ik de kop er verkerd in elkaar gezet.

Graag uw of van één van de overige leden antwoord.

alvast bedankt,
Mirza van der Does de Bye
Rotterdam
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 dec. 2004 12:52 
Wat bedoelt hij met 'gegoten gaten' ?
Ik kan mij voorstellen dat een cylinderkoppakking toch verkeerd is gemonteerd; ook kan ik mij voorstellen dat er een scheurtje in de cylinderkop zit bijv. daar waar de bevestigingsbout van het subframe doorheen gaat.
Is het alleen bij het warmdraaien of ook tijdens het rijden?
Of bedoelt hij het waterafvoergat van de bougie? Misschien de bougiedraad er uit getrokken? Dan is het geen olie maar benzine.

Met zijn schets van wat er gebeurt kan ik dus niet veel. Helaas.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 12 dec. 2004 14:40 
Er zitten toch van die gaten in de cilinderkop ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 dec. 2004 16:23 | Aangepast door: Floris 
Jazeker. Die 'afwateringsgaten' moeten ervoor zorgen dat eventuele troep wordt afgevoerd en niet naast de bougie blijft liggen.

In dit geval vermoed ik dat de binnenste rubberen pakking van het klepdeksel niet goed meer sluit. Dat is de pakking die rondom het bougie gat zit. Je kunt proberen om daar wat vloeibare pakking tussen te smeren en de bouten van de klepdeksel iets strakker te zetten maar wees *voorzichtig* want het schroefdraad beschadigt makkelijk. Als het niet helpt: klepdekselpakking vernieuwen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 dec. 2004 17:50 
een kleine montage tip ; doe steed snever seelz een bouten of moeren die je terug monteerd , dat smeerd de schroefdraad en zorgt ervoor dat bij latere demontage , gegarandeerd je bouten terug los gaan , en je minder angst hoeft te hebben om schroefdraad te beschadiggen , spaart je zo een hoop ellende
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 dec. 2004 20:17 
Begin me nu af te vragen wat die Murza wel niet heeft vervangen?
Inderdaad de koppakkingen of alleen de klepdekselpakkingen?
Als ik kijk naar de suggestie van Floris alleen dus maar de klepdekselpakkingen. Da's dus wel heeeeel simpel te verhelpen; die rubberen pakkingen gewoon voor montage insmeren met een klein beetje olie. En inderdaad de klepdeksel boutjes niet te vast aandraaien (echt vast = vast en treedt er dan nog lekkage op -> nieuwe pakkingen).
Trouwens ligt zo'n schroefdraad er uit dan heb je twee mogelijkheden tot reparatie: een helicoil of als instant-reparatie, een draadeind met bovenop een moertje (die trekbouten gebruiken niet de hele lengte van de schroefdraad; er is nog zeker de helft in de cylinderkop 'over', alleen zijn die boutjes niet zo lang).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver udent

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 dec. 2004 21:10 
floris heeft het wel goed.
deze sleutelaar bedoeld met de koppakking vlg mij ook de klepdekselpakking , en er is maar een gegoten gat waar hij het over heeft:het gat wat we besproken hebben op de sleuteldag.

groeten theo.
theo cx ds

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 dec. 2004 14:28 
welk gat of gaatje was dat er zijn er meer als een gat of gaatje ,graag uitleg hier over.
Oude_jan wil alles van gaatjes weten
[van een motorfiets] natuurlijk van een CX of GL 500 -650

ouwe-jan uit Wieringerwerf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 14 dec. 2004 21:51 
ik maak de mijne altijd met blauwe silicone pakking uit een tube dicht nooit geen last van lekken j betad

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 dec. 2004 20:03 
zou die siliconen er maar gouw uit halen,wil je er meer over weten ,stuur maar een e-mail naar mij toe en je krijgt bericht terug
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 dec. 2004 20:33 | Aangepast door: Hans 
Daar kunnen inderdaad (uitgeharde) stukjes van in de olie terechtkomen en de fijne oliekanaaltjes verstoppen.
Dan heb je vaak te maken met 'leuke' defecten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 olie uit cilinderkop

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven