Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Inhoudende cx500

 
Schrijver jhoogstraten
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 dec. 2004 22:20 
Inhouden

Mijn cx500 houd in bij vol gas geven..
Ontsteking/vervroeging gecontroleerd, deze staat goed. Ik vermoed zelf een probleem in de carburatie. Iemand gelijke ervaringen of ideeen?

Jan Hoogstraten

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 dec. 2004 23:24 
Over een dergelijk probleem is reeds heel veel op dit forum geschreven. Gebruik gewoon de zoekfunctie in de balk boven.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 22 dec. 2004 20:39 | Aangepast door: MAST 
Hallo Jan, klik bij het prikbord op
zoeken. Gebruik de trefwoorden "inhouden", of "CDI" of "stator".
Succes. Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Pluis
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 dec. 2004 13:12 
Ik zou eerst eens je bougies vervangen (op 0,6 mm zetten!), je bougiekoppen ook (zijn niet duur, dus ach...) en je bobines omwisselen en heel goed schoonmaken, ook de kabels en de massacontacten.

Een ander punt zou kunnen zijn dat je te weinig benzine in je carbs hebt. Schroef je benzinekraantje er eens uit en kijk of hij schoon is. Heb je er één met een vacuumsysteem, kijk dan of de vacuumslang geen scheurtjes heeft.

En kijk of je aanzuigrubbers geen scheurtjes vertonen.

Nou, jij hebt wat te doen voor de vrije kerstdagen! :-) Succes!

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 dec. 2004 13:16 | Aangepast door: Pluis 
Ik zeg dit trouwens omdat ik denk dat de stator en de CDI te vaak de schuld krijgen van slecht lopen.

Bij hoogtoerige motoren als de onze krijgt de ontsteking het best zwaar te verduren, en de delen die daar het zwaarst onder lijden zijn de hoogspanningsdelen: alles vanaf de bobines. En onze motoren zijn allemaal oud. Erg oud. En dus zijn verbindingen vaak vuil (lekstroom) en geoxideerd (hoge overgangsweerstand), en dat is helemaal fnuikend bij de bougiekappen.

Het zal je verbazen hoeveel startproblemen en vermogensdips er alleen maar door slechte bougies worden veroorzaakt! Ik heb trouwens zelf van die platina-bougies in m'n CX zitten en dat bevalt uitstekend.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Inhoudende cx500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven