Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kopen of niet kopen???

 
Schrijver Robbie
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 jan. 2005 13:56 
Beste CX-vrienden,
even een eerste bericht van een nieuw lid, alhoewel ik eigenlijk nog niet lid kan zijn, want ik heb NOG géén CX....
Ten eerste nog de Beste Wensen voor 2005 en alvast bedankt voor de info die ik op jullie site heb kunnen terugvinden! Echt geweldig!!!
Ik kan een CX650E uit 1984 met 34.000 km kopen (800€!) maar de kabel van de toerenteller is defect, de zadelklemmen zijn afgebroken, de kuip is beschadigd (motor omgvallen?) en de achterrem werkt niet goed; voor de rest is de motor in een redelijke staat en de banden zijn goed. KOPEN OF NIET KOPEN ??? en hoeveel zal de reparatie moeten kosten?
groet, Robert

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 7 jan. 2005 14:54 
Hallo Robbie, welkom bij de club!
Wat betreft je vraag over het wel of niet kopen van een 650E. Let goed op dat de motor echt maar 34.000 heeft gelopen. De teller gaat maar tot 100.000 en begint dan opnieuw! Het is lastig om vanaf een afstand te beoordelen wat het e.e.a gaat kosten. hangt ook af of je zelf handig bent met sleutelen.
Een nieuwe toerenteller kabel kost iets van 12 euro,een kuip repareren en overspuiten kost iets meer vrees ik. De achterremklauw reviseren of vervangen voor een andere klauw is goed te doen als je handig bent.
Als je twijfelt, laat er dan eens een technisch iemand naar kijken of lees de tips "waar moet ik op letten bij aanschaf" op deze site. Te vinden bij het kopje "Over CX" links boven.
Of klik hier.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 jan. 2005 15:03 
Als de km stand klopt is het wel interessant. Aan de kabel en achterrem heeft een monteur 2 uur werk. De kuip zul je zelf moeten gaan zoeken, bijvoorbeeld op onze onderdelenmarkt op 10 april in Bunnik (zie Agenda). Aan een 2e hands CX valt altijd wel iets te sleutelen. Het grote verschil is: doe je 't zelf of laat je een dure monteur eraan werken.

Met die €800 ben je er nog niet. Reken op €200-400 extra voor het opknappen. Daar staat tegenover dat een goede 650E bij de dealer ongeveer €1500 kost. Succes ermee.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver cx500 1981
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 jan. 2005 15:30 
bij 3400km moet je kijken hoe de toe stand is van de stepperubbers kijk ook even naar de schakel pook en of hoe lang hij op naam staat bij deze km stand moet dat nog goed in de ribbels zitten ook de rhand vad rubbers verraden dikwels al veelals hij echt die km heeft zou ik hem zeker kopen voor dat geld maar pas op dat je er niet mee word belazert neem liever iemand die je kunt vertauwenen er verstand van heeft mee want 800euro is toch de moeite waard om er even voorzichtig mee te zijn als het tegen vald dan heb je een teleurstelling en wij een lid minder laat hem lopen en luister goed naar de motor of je geen vreemde geluiden hoord bv tikken of metaal achtig ge liud en het olie lampje moet al tijdens het starten uitgaan en uit blijven mocht je besluiten hem te kopen wensen wij je er heel veel plezier mee gr old harry

Schrijver Robbie
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 jan. 2005 16:42 
Alvast bedankt voor jullie reacties; ik zou inderdaad een echte CX-er moeten meenemen om de staat van de motor te laten bepalen, maar ik woon in een klein dorpje (Grandglise) in Wallonië (ben in 1995 vanuit Huizen gekomen) en ken hier géén CX-ers!!! Kennen jullie er géén in mijn streek of komt er iemand "toevallig" wel eens langs.......kijk op de kaart: ligt tussen Mons en Bergen, als je de snelweg naar Parijs neemt net voor de grens. groet, Robert

Schrijver Pluis
Gast 
#6 | Geplaatst: 15 jan. 2005 00:13 
Robbie, ga er gewoon naartoe en gebruik je gezonde verstand!

Een motor met 100.000+ kan je simpel herkennen aan slijtage op alle zichtbaar bewegende delen. Rubbers (zoals Old Harry al zei) van handvatten, schakelpook. Ook een tip: het plastic dopje van de richtingaanwijzer... Is die echt glad en glimmend? Hebben de rem- en koppelingshandle de gietnaad over het midden niet meer? Is de contactsleutel glad afgesleten? De startknop? dan heeftie echt meer dan een ton gereden.

Ach, en dan nog... Wat is nou een tonnetje meer of minder? ;-)

Schrijver Robbie
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 jan. 2005 10:21 
Allemaal bedankt voor jullie reactie, ik heb er toch maar van af gezien.....er waren toch teveel twijfels en mijn sleutelkennis is toch niet zo hoog als die van jullie. Als ik ooit een echt goede CX zou kopen dan zijn jullie de eerste die het horen! Nogmaals bedankt. groet, Robert

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kopen of niet kopen???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven