Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Starten met een reukje aan ???

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 dec. 2002 00:32 
Ben momenteel bezig met een opknapper CX500C 1981 41000Km. Na het vele poetswerk en sleutelen zit hij nu volledig terug in elkaar. Kleppen gaan mooi op en neer en zijn prima te stellen, dus volgens mij zou daar niks aan schelen. Nu het volgende :
bij het duwen op de startknop; ik moest het toch nekeer proberen hoor je de relais aanklikken maar uit de batterij komt er rook (alsof ze overkookt. Ik moet wel zggen dat de batterij niet meer in goede staat is en gebruikt wordt voor testen van licht ed. Met losgekoppelde startmotor draait de startmotor wel en zonder reukje van de batterij.
Vraag : is de batterij te zwak om de startmotor te laten draaien en krijg ik daardoor precies een algemene kortsluiting (licht uit!!) of zou er iets kunnen vastzitten in de motor.
Het is nog wel geen lente maar ...
Terry

Schrijver rupert
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 dec. 2002 21:35 
Terry
Je zou eens kunnen proberen elektrisch te starten zonder de "bougies" in te schroeven. Zo weet je toch al dat het blok lekker los draait. Daarna kan je er één invijzen en opnieuw proberen. Lukt het dan al niet meer dan is het zeker de batterij. Je kan natuurlijk ook via startkabels een autobatterij gebruiken. Dan ben je direkt zeker dat het niet aan een versleten batterij ligt.
Groetjes

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 dec. 2002 19:38 
Terry,

ben toch voorzichtig met de CDI ontsteking als een autoaccu m.n. vanuit een draaiende automotor wordt aangesloten. Voor een ampere boost is die ontzettend gevoelig.

Ik zou denken dat er iets aan de spanningsregelaar/gelijkrichter defect is. Of dat de startmotor zelf inwendig kortsluiting veroorzaakt dan wel dat het startrelais defect is.
De symptomen die jij beschrijft komen voort uit kortsluiting!
Ook hier geldt dus; (door)meten = weten.
En dat los je niet door een auto-accu aan te sluiten. Het kan je zelfs de autodynamo of de -boordcomputer kosten.

Succes met de speurtocht.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Starten met een reukje aan ???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven