Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

radio

 
Schrijver old harry
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 jan. 2005 12:42 
even een vraagje heeft iemand er varing met een radio ik heb sind s kort een volle kuip op mijn fiets kom je met een radio wel over de herry heen of heeft hetgeen zin kop telefoon is ook geen optie wil wel graag het verkeer blijven horen m.v.g old harry maar weer eens

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 jan. 2005 12:49 
Hoi Harry,

Een kuip-radio geeft wel erg veel omgevingslawaai, of je moet in de woestijn zitten, de buren hoeven van mijn muziek niet mee te genieten.;)
Ook hebben enkele collega's van mij altijd oordopjes in en horen dus verdeer ook weinig.
Zelf rij ik vaak met de radio op de oordopjes en dat bevalt prima, komen net boven het lawaai van de motor uit.

gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver old harry
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 jan. 2005 13:01 
kijk dat bedoel ik nu dat het fijn is om ge informeerd te worden dus het is eigenlijk meer een chow gedoe ik zie wel eens van die gold wing voor de stop lichten staan met de radio zo hard als kan ik zwil hem eigenlijk alleen maar om op de hoogte te blijven van verkeers situaties het weer en files enzo zal er nog eens over denken dank voor de info -gr O.H

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 jan. 2005 13:45 
mijn oplossing is een mobiele telefoon met ingebouwde fm radio, heb je 1 oordopje in met radio en evt. telefoon en je hoort genoeg omgevingsgeluiden.evt. zou je hier ook een mp-3 speler met fm-radio voor kunnen gebruiken(lekker compact)???

Schrijver old harry
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 jan. 2005 16:05 
ja maar nu komt de grap ik heb een nokia 3310 daar kan ik net nog mee bellen heb een siemens 65 ge had ik kon daar helemaal niets mee nog niet eens op bellenen een msn of hoe dat ook heet heb ik helemaal al geen kaas van ge geten kun je nagaan hoe dat inzijn werk gaat met z.n telefoon

Schrijver Gerard
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 jan. 2005 16:42 
Gebruik beide methodes. Telefoon met radio en ook een kuipradio. 2 wings 1 met en 1 zonder radio. Telefoon is simpel en altijd goed geluid. Je moet dan dus wel een telefoon nemen met ingebouwde radio bijv. Nokia 6510 die ik zelf ook gebruik. Nadeel is als je het zender bereik uit rijd dat je dan moet stoppen om opnieuw af te stemmen.
Als je een radio neemt neem er een met flink vermogen en een makelijk bedienbare volume knop zodat wanneer je rijdt hem voldoende hard kan zetten maar bij de stoplichten even kan dimmen. Boven de 100 km wordt het al moeizamer om te luisteren en boven de 120 Km kan je hem beter uitzetten. Ook heb ik mijn radio/cd speler over vande auto erin gehad dit is naadje want een motor schokt toch harder dan een auto gevolg veel overslaan. Dus maar weer terug naar de good old cassete.

Schrijver Gerard
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 jan. 2005 16:46 
radio met telefoon werkt als volgt. In het menu de radio kiezen en vevolgens zender zoeken opslaan en luisteren maar.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 jan. 2005 18:49 | Aangepast door: ouwe_jan 
Harry zoek op onderdelen beursen een orginele radio voor Goldwin en je bent overal van af,enkelt een of twee aansluitingen in helm en karen maar ,er is een nadeel aan je hoort geen klaxon meer geen sirrenis van politie en brandweer , je moet het zelf maar weten wat je doet.
in mijn silverwing gewoon een goede auto radio met cassete en veel plezier onderweg er van zelfs door mijn oordopjes nog geluid van muziek en spraak maar dan rijd ik niet harder dan 80 km
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver old harry
Gast 
#9 | Geplaatst: 11 jan. 2005 19:24 
oke jan dat is begrepen ik rij toch zowie zo al zo wijnig mogelijk snelweg, ik vind daar namelijk niks aan, als ik motor rij dan doe ik dat met plezier en vind het fijn om eens goed rond te kijken. en van de natuur te genieten,anders reed ik wel op zo.n buikschuiver.ik rij nogal veel hier in de grens streek met hele mooie lanen bv de kempenroete deacht zalig heden of veluwe roete dat vind ik prachtig avond ritjes van zo.n 200km en uiteraard nog met de motor club.ritten uitzetten dat doe ik graag oke dat was het dan groetjes O-H

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 11 jan. 2005 21:23 
In plaats van een telefoon of een autoradio kun je ook gewoon een simpel FM radiootje met oordopjes kopen. Of een MP3 speler. Ik vraag me wel af hoe het zit met veiligheid. Het overige verkeer hoor je dan tenslotte niet meer.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver old harry
Gast 
#11 | Geplaatst: 11 jan. 2005 21:36 
ja dat is nu precies warom ik dit aan haalde ,er zijn er zeker wel die hier mee ervaring hebben ,ik heb namelijk een wereld ont vangertje maar als je van richtin ver anderd moet je ook de zender weer bijstellen, dat is me net iets te ge vaarlijk ik ga zaterdag naar ros malen en kijk wel of ik daar weer iets wijzer word [dat word weer genieten voor mij}

Schrijver andre meuwese

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 jan. 2005 23:35 
Muziek
Heel leuk muziek op een motor ????????
Of in je helm !!!!!!!
Ik ben er ook mee bezig geweest maar persoonlijk vond ik het niets
Je bent meer met de radio bezig dan met motor rijden.
Vervolgens ben ik met mijn zoon ook bezig geweest met een communicatie systeem
Dat we met elkaar konden praten onder weg.
En het is me zwaar tegen gevallen.
Weggegooid geld.
Handgebaren werkt beter of als je naast elkaar stil staat bij een stoplicht
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Pluis
Gast 
#13 | Geplaatst: 15 jan. 2005 00:06 
Ik ben zo'n gek die gewoon muziek op z'n oren wil hebben, ik kan geen dagje zonder Genesis, Deep Purple of Led Zeppelin. Dan verwelk ik.

Ik heb een iPod in m'n binnenzak, de afstandsbediening hangt onder de rand van m'n jas (alleen voor aan-uit en harder-zachter) en in m'n oren steken oordopjes die ik zelf heb geknutself van Jabra Earbuds en nog wat rommel.

Ik pas alleen op voor één ding: dat het niet te hard komt te staan. Ik heb al zo'n lawaaihelm van HJC... Ik wil m'n gitaar nog even kunnen horen dus heb geen zin in (nog ergere) tinnitis. En ik wil auto's, toeters en sirenes nog kunnen horen. Dan maar de muziek wat minder verstaanbaar.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 radio

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven