Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

lager achterwiel

 
Schrijver Spaz
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 jan. 2005 21:51 | Aangepast door: Spaz 
Ik wil de lagers van mijn achterwiel vervangen, maar degene aan de kant van de remschijf krijg ik er niet uit omdat daar nog een borgring voor zit die ik er niet uit krijg, ik heb kruipolie geprobeerd, heetstoken, dingetje voor gemaakt zodat er een waterpomptang van 50cm op kan maar hij wil niet los. nou begon ik er aan te twijfelen of het wel gewone draad is en niet linkse maar linkse draad kan eigenlijk niet. kan iemand mij hier zekerheid in verschaffen?

edit: het gaat om een cx500e van '84

Schrijver vlijm
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 jan. 2005 22:06 | Aangepast door: vlijm 
Als je me even een mailadres geeft zal ik je even een bladzijde uit het onderdelenboek mailen waarop precies te zien is hoe de achteras en de lagers in elkaar zitten. Misschien heb je daar wat aan.

Schrijver old harry
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 jan. 2005 22:08 
het achterwiel is uitgerustmet 2 kogelagers het lager aande kant van de rem anker plaatword ge borgt door een schroetdraad voor ziene borg ring die los gedraait moet worden die is van aluminimum ,dus wees daar voor zichtig mee,men kan van een stuk passende pijp een sleutel maken door er aan het uit ijnde vier uit tekende pennen maken die in de uit paring van de ring vallen onder geen voor waard e een drevel ge briuken, de borg ring is erg zachtlaateven weten of je het snapt, groeten en sucses old harry

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 jan. 2005 22:37 
Inderdaad Harry. Die ring heeft mij ook tot razernij gedreven. Ik heb de eerste ring helemaal verrot geslagen. Inmiddels heb ik ook een gereedschapje gemaakt dat het werk erg eenvoudig maakt. Als je dat wilt kan ik wel een digitaal fototje maken.

Schrijver old harry
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 jan. 2005 22:56 
jos ik heb er een ge maakt van een oude boegie sleutel heb daar met een slijp cshijf je eerst slueven in ge slepen, en toen met een moordenaar de stukjes die weg moeten er af ge broken, en daarn met een vijl de boel ge fatsoenneerd is even een stukje huisvlijd maar dan ben je ook erg te vreden alshet werkt gr O-H

Schrijver Spaz
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 jan. 2005 23:15 | Aangepast door: Spaz 
e-mail= desertfrog at wxs.nl

@old harry: ja ik snap wat je bedoelt
een uitsparing had ik al per ongeluk kapot gemaakt en de gene ertegenover heb ik er toen maar uitgetikt waarna ik een stuk strip op maat heb geslepen die precies in de 2 uitsparingen past

Schrijver udent

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 jan. 2005 20:30 
en als je de ring dan toch vernielt hebt. kun je bij iedere honda dealer op de hoek er een nieuwe halen, want ze zitten ook in de huidige honda off the road motoren.Dit geldt ook voor de waterpomp seals .groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver JosvanR
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 jan. 2005 22:05 
Voor de hoofdprijs mag ik aannemen, Honda kennende? (toch goed om te weten). PS: monteer het kreng met een klein likje kopervet want je krijgt 'm er net zo rot op als eraf.

Schrijver Spaz
Gast 
#9 | Geplaatst: 16 jan. 2005 15:42 | Aangepast door: Spaz 
ik heb hem losgekregen eindelijk, hij zat goed vast met loctite

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lager achterwiel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven