Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Koude start moeilijk en met ploffen

 
Schrijver Silver
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 jan. 2005 09:36 
Ik heb net een 2e CX 500, bouwjaar 1979, klaar voor gebruik. Alleen gaat een koude start moeilijk en met veel ploffen. Als hij eenmaal een keer gelopen heeft, is dit probleem weg. Het blok heeft enige tijd stilgestaan, maar loopt verder goed. De chokeklep blijft niet hangen.

Wat kan dit allemaal zijn?

Groeten,
Silver

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 jan. 2005 14:06 
Als eerste bougies, bougiedoppen en luchtfilter controleren / vervangen.
Daarna eventueel de carbs reinigen en de oude benzine uit de tank vervangen door verse benzine en filter in benzinekraan reinigen.
Daarna alle stekkerverbindingen controleren op corrosie en reinigen.
Ook kun je de kleppen opnieuw stellen.

Mij dunkt dat met het eerste punt de meeste problemen wel weg zullen zijn.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Silver
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 jan. 2005 16:38 
Bougies e.d. zijn nieuw. Er zit verse benzine in de tank dus dit lijkt mij niet de oorzaak. Het vreemde is dat als hij eenmaal start en hem meteen uit zet en opnieuw start alle problemen weg zijn. Hij start dan meteen. Alleen de eerste keer gaat moeizaam. Kan dit met kleppen stellen opgelost worden?

Silver

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 jan. 2005 18:53 
Nee, lijkt mij niet.
Kan liggen aan de benzinetoevoer; die gaat moeizaam bij het starten (stroomt onvoldoende door), terwijl als de motor zelfs maar even heeft gelopen het aanzuigvolume groter is en dus bijv. de vlotterkamers sneller zijn gevuld.
Dus maak e.e.a. eens goed schoon.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 jan. 2005 09:28 
Dit klinkt mij als twee mogelijke oorzaken: electrisch (inderdaad alle stekkerverbindingen controleren, maar wissel ook je bobines eens om)

maar de belangrijkste oorzaak lijkt mij vuile carburateurs. Ik zou zeggen: haal de vlotterkamer eens los om te kijken of er geen gum-aanslag in zit. Ze moeten brand- en brandschoon zijn, anders kan je ze het best ultrasoon laten reinigen. Kost niet veel, zo'n 65 euro. En het is een leuke sleutelklus!

Maar voor je gaat beginnen: kijk eens of je benzinekraan niet verstopt zit!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koude start moeilijk en met ploffen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven