Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

bougiekabel

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 jan. 2005 22:03 
Mijn bougiekabels zijn niet zo fris meer. Zijn de kabels vervangbaar d.w.z. los te halen van de bobine? (CX500Z 1978)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 jan. 2005 22:29 
Hoi Floris,

Bij mij was de rechter bougiekabel uit de boubine losgekomen tijdens een klusje. Goede raad is duur, Voorzichtig het eindje in de boubine kaal gemaakt en een stukje isolatie van de bougiekabe. Daarna de twee eindjes vooooooorzichtig met een soldeerboutje 18 W aanelkaar gesoldeerd, zover mogelijk in de boubine. Toen de zaak weer aan de praat was het "gat" gedicht met (zwarte) siliconenpakking. Hier na al +/- 10 jaar en -tig km mee gereden.

gr. Joost.
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 jan. 2005 22:38 | Aangepast door: Hans 
Hoi Floris,

inderdaad moet je het zoals Joost beschrijft doen. Voor de duidelijkheid, je moet een deel van de bobine, de 'bobbel' waar de bougiekabel uitkomt/inzit wegvijlen om die verbinding te kunnen maken/solderen.
Wees er wel bedacht op dat het draadje dat de bobine ingaat heeeeeel erg dun is (het is het uiteinde van de secundaire wikkeling) en er dus heel voorzichtig moet worden gemanouvreerd. Stomme constructie van die japanners; bij de europese bobines kun je (net als de montage van de bougiedop) de nieuwe kabel er op een schroefstift gewoon indraaien.
Daarna weer (water)dicht maken met bijv siliconenkit.

Succes
Hans

P.S.
houdt wel een setje andere bobines achter de hand voor het geval het mis mocht gaan. Want ik neem aan dat je toch wel wilt blijven rijden?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 jan. 2005 23:54 
Tis me duidelijk en ik ga ermee aan de slag. Bedankt!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver dirkdeboer

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 jan. 2005 12:53 | Aangepast door: dirkdeboer 
Bij mijn CX heb ik onlangs de bougiekabels een centimetertje ingekort. Nieuwe bougiedoppen erop gezet en nu feilloos starten en lopen (rijden, bedoel ik dus... Reeds)
Rookworst zonder R is ook worst!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 bougiekabel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ erikcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven