Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kan me aan motornummer zien uit wat voor motortype

 
Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 jan. 2005 17:04 
motor nummer is RC10E-4001908 dus geen frame nummer maar dit is het motor nummer ,wie weet bij wat voor type motorfiets deze hoort het is een 650 cc
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 jan. 2005 17:42 | Aangepast door: Hans 
Ha die ouwe (Jan)

ja dat kun je aan het motornummer vanaf 1980 aan de CX serie zien.
Let op hier komt het:

CX 500
1978/1979:
CX500 (37 kW) 2003741 t/m 2050959
CX500 (20 kW) 3001156 t/m 3004905

Eerste nummer 1980:
CX500 (37 kW) 2200890
CX500 (20 kW) 3100004

Eerste nummer 1981:
CX500 (37 kW) 2300001
CX500 (20 kW) 3200001

Eerste nummer 1982:
CX500 2400002

Typeaanduiding wordt ingevoerd ingaande 1982 (de nummering loopt voor de 500 versie dus gewoon door):
PC 01 voor de CX 500 Custom
PC 02 voor de GL 500
PC 03 voor de CX 500 Turbo
PC 06 voor de 500 E

voor de 650 versie is het als volgt:
RC 10 voor de GL 650
RC 11 voor de CX 650 Custom
RC 12 voor de CX 650 E
RC 16 vor de CX 650 Turbo

Beginnummering voor motoren:
CX650 C 65 PK 2000003
50 PK 3000002
CX650 GL 65 PK 4000002
CX650 Turbo 2000012

Verklaring van de codes gebruikt door Honda:
P = tot 600 cc
R = tot 750 cc
C = voor wegmotoren
D = voor enduromodellen
E = voor fabrieks crossmotoren

Bron:
Motorrader die Geschichte machten
Honda Die CX 500/650 Reihe
Auteur: Frank-Albert Illg
Uitgever: Motorbuchverlag Stuttgart
ISBN 3-613-01414-9 (niet meer leverbaar !)

Als ik dus hiernaar kijk is jouw motorblok als volgt te typeren:
CX 650 GL, bouwjaar waarschijnlijk 1983.

Groet
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Guernica
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 jan. 2005 17:59 
Hey Hans,

Waar blijft dan de CX400 in je lijstje?

Daniël

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 jan. 2005 18:12 
Hoi Daniel,

Die is in Duitsland (evenals in veel andere europese landen) nooit officieel geleverd.

Ja dat krijg je met die grijze/paralle import.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 jan. 2005 18:27 
Hans hoi, het zit zo er zitten carb
met acceleratie pomp en lcht sproeier met grijze afstel dop,deze werdt toch niet in europa geleverd en ook de modificatie van het ontluchting systeem zit er ook op ra ra ra
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 jan. 2005 20:16 
Modificatie van het carter-ontluchtingssysteem werd reeds in 1981 doorgevoerd.
Wat de carbs betreft zou ik niet weten. k weet wel dat het bloknummer meer houvast geeft dan (gemakkelijk te veranderen) carbs.
Dus volgens mij een CX 650 GL 1983 mogelijk in Wing uitvoering.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 jan. 2005 20:22 
kan ik dit blok in een Silverwing
waar een GL 650 D 2 Blok zat
inbouwen of niet
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 jan. 2005 21:01 
Geen idee, ben niet zo thuis in de CX 650.
Iemand anders die dat weet of al een keer heeft gedaan?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 jan. 2005 08:23 
Jan,

De acceleratie pomp zat alleen op de US modellen. Aangeziende Eurosport daar zo ver als ik weet niet is ingevoerd is het ofwel een 650 Custom ofwel een Silverwing Blok. Dit zou gewoon moeten passen want die zijn volgens mij precies hetzelfde.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 jan. 2005 09:36 
Wouter moet ik de carb met acceleratie pomp er op zetten of de carb zonder acceleratie pomp,wat adviceer jij anders probeer ik eerst met en daarna zonder ,dan weet ik het verschil meteen ook goed voor de club deze test
groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 jan. 2005 22:19 
Jan,

De carbs met acceleratie pomp zijn veel beter omdat het juist wat meer ummph geeft. Zeker in het hogere toerental.Het enige probleem is wel dat er dus meer onderdelen opzitten em er dus meer kapot kan gaan. Absoluut proberen en zie of het wat uitmaakt. Ik heb ze ook op mijn Silverwing en ik kon het verschil wel merken met mijn CX die toen nog reed en geen acceleratie pomp had..

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Pluis
Gast 
#12 | Geplaatst: 26 jan. 2005 09:38 
[quote]
De carbs met acceleratie pomp zijn veel beter omdat het juist wat meer ummph geeft. [/quote]
______________________________________________

Ik dacht dat een accelleratiepomp er alleen voor is om de vlotterkamers op peil te houden als je het gas opendraait? Levert dat zoveel extra 'ummmph' op dan?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 27 jan. 2005 18:58 
He Dikkie zeug ook nog de accelerati afgesteld of zo gelaten gaarne antwoord het afstel beugeltje van pomp was verbogen en deze deed dus niks in boek staat 5 m/m maar waar vanaf stond er niet bij
ouwe-jan wacht met spanning op antwoord
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 24 feb. 2005 08:14 
Heer Wouter op 27 Januarie is er een vraag van mij aan U gesteld,zou U zo goed willen zijn om mij daarop een antwoordt te willen toekomen
met de meeste hoogachting
Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kan me aan motornummer zien uit wat voor motortype

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven