Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX start niet

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver mbgroen
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 jan. 2005 21:18 
Heb sinds enkele dagen een CX500 uit 1980, mijn eerste motor overigens.
Nu probeer ik vandaag de motor te starten, maar op een tikkend geluid links bij de accu na gebeurd er niets... Iemand enig idee?

Michiel

Schrijver verkooijen
Gast 
#2 | Geplaatst: 23 jan. 2005 21:38 
Hoi Michiel

dat tikken is het aantrekken van het startrelais. Als er verder niets gebeurt denk ik dat je accu leeg is.
Probeer het eens door de accuspanning te meten tijdens het starten.
Of als je geen spanningmeter hebt wat gebeurt er met je koplamp ? valt tijdens het starten het licht uit en komt het weer terug na het sarten ...
Als dat niet gebeurt of de spanning op je meter zakt tot boven de 10 volt neem dan maar kontakt op..

groet Richard
verkooijen@hetnet.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 jan. 2005 22:45 
Website over de CX en startproblemen:

http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/wontgo/
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 jan. 2005 22:47 
De koplamp gaat altijd uit bij starten, dat is zo geschakeld door Honda om de accu bij het starten voor de startmotor te reserveren. Martin. Nog een tip: probeer startkabels vanaf auto (doe ik vaak :-(
Martin

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 jan. 2005 09:16 
contact sleutel helemaal naar links draaijen dan is alles uit geschakeld
dan heb je geen stroom verlies meer
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver mbgroen
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 jan. 2005 09:53 
Heb me inmiddels wat meer verdiept in de startproblemen van de CX (Mede via de link van Floris). Heb een auto accu aangesloten, ik hoor de "starter solenoid" klikken maar er gebeurd nog steeds niets. Zal vannavond eens proberen de solenoid te passeren en de accu rechtstreeks op de startmotor aan te sluiten, maar vrees dat de startmotor het begeven heeft. In iedergeval vast ernorm bedankt voor de tips...

Schrijver Pluis
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 jan. 2005 11:14 
Je startmotor is goed, je solenoid (het startrelais) is defect of krijgt niet genoeg spanning.

Ik zou even niet gaan klooien met de startmotor direct op de accu! Dat ding trekt echt een enorme hoeveelheid stroom, dus dat vonkt&knettert&wordt heel erg heet. Tien tegen één dat je aansluiting aan de pool van de accu gaat plakken en dan krijg je 'm niet meer los.

NIET DOEN!

Schrijver harings Ronald
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 jan. 2005 15:54 
Je moet eens proberen de start relais los te maken en de twee moertjes die dan nog op de relais zitten ongeveer 1/4 de slag los te draaien waarschijnlijk doet ie het dan wel .
Opgelet niet te los draaien .

Schrijver old_harry
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 jan. 2005 17:00 
accu los maken polen goed rijnigen accu even door meten kijk even of de hoofd zekering niet los zit plat plaatrje naast accu en het dan nog eens proberen je kund ook nog de contacten van het start relais schoon maken kool aan slag ver wijderen sucses old_harry

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 jan. 2005 18:02 
lukt het niet dan een nieuw of tweedehands start-relay monteren
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver mbgroen
Gast 
#11 | Geplaatst: 24 jan. 2005 22:01 
Het werkt!!!
Hartstikke bedankt allemaal....

Groet,

Michiel

Schrijver polleke
Gast 
#12 | Geplaatst: 25 jan. 2005 10:13 
Michiel,

Wat is je conclusie m.b.t. de oorzaak?
Dan leren we er allemaal weer wat van!

gr., Martin

Schrijver Anoniem
Gast 
#13 | Geplaatst: 25 jan. 2005 10:36 
Er waren eigenlijk meerdere oorzaken t.w.:

- Ik heb getest met een goed werkende auto accu, maar vreemd genoeg was het enige dat ik hiermee bereikte het snel achter elkaar klikken van het startrelais zonder verder resultaat. Toch maar de accu vervangen.

- Toen ik de accu had geplaats werkte niets meer. Ook de controle lampjes werkten niet. Ik vreesde het ergste na het auto accu verhaal... Het contactslot bleek echter de oorzaak, het onderste deel van het contactslot zat half los, toe ik het helemaal losmaakte bleek het starten in ieder geval te werken. Nu het contactslot nog :-)

Toch vreemd, dat de auto accu dat snelachter elkaar schakelende relais als resultaat opleverde...

Groet,

Michiel

Schrijver polleke
Gast 
#14 | Geplaatst: 25 jan. 2005 11:08 
Misschien dat de grotere hoeveelheid stroom over het 'dunne lijntje' van het gebrekkige contactslot toch voor meer activiteit zorgde.

Tja, en als je contactslot naar z'n grootje is, dan zit er niets anders op dan deze te vervangen. Sleuteltjes natuurlijk niet weggooien t.b.v. bijv. helmslot en tankdop...

Senks voor je reactie overigens,
Martin

Schrijver mbgroen
Gast 
#15 | Geplaatst: 25 jan. 2005 19:06 
Oh ja, ik heb ook de carburateurs nog "doorgespoeld" door het schroefje onderaan de carburateur even open te draaien... Dit ook echt was nodig om hem weer te laten starten.

Michiel

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX start niet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven